Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 9200 SE

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Skulle man kunna sätta in detta PCI-kort i en B/W PM G3?
Se denna länk om Radeon 9200 SE

Stöds detta kort i Panther eller måste man flasha om det på något sätt?

För att ett kort ska stödjas i en mac så krävs det att kortet har openfirmwarebios. Mig veterligen så finns det ingen som har lyckats flaschat (eller försökt) ett 9200 (eller SE). Det kanske skulle kunna gå att flascha ett Geforce FX 5200 PCI (Om det finns i pci modell, men det tror jag) med ett lite modifierat bios. Som regel kan man dock säga att flshning av grafikort är knepigt och kräver en hel del erfarenhet.

Synd, ett 9200 SE kostar 480 Skr. på Multidirect.se. Skulle varit perfekt för min Mac och min plånbok...

Jaja, då får man vänta tills någon säljer Mac-versionen. Någon som vet om någon börjat med det än?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-13 17:48

Mac-versionen? Finns det en Mac-version eller hoppas du bara? Jag skulle gärna se en 9200 PCI för Mac, men finns det verkligen en så stor marknad att någon skulle ta fram en?

Ursprungligen av steli:

Mac-versionen? Finns det en Mac-version eller hoppas du bara? Jag skulle gärna se en 9200 PCI för Mac, men finns det verkligen en så stor marknad att någon skulle ta fram en?

Kanske missuppfattat, men sa inte ATI själva att de skulle ta fram ett kort baserat på 9200 kretsen och PCI under senaste MacWorld?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-14 08:59

Det hade jag missat, i så fall är väl snikvarianten att vänta in Mac-versionen och sedan flasha om en PC-version (förutsatt att Mac-versionen blir dyrare förstås ). Gynnar inte direkt ATis inställning till Macen, men väl den egna plånboken...

Det är väl inte bara gamla PCI-macar som har behov av ett bra PCI-kort. Sådana som vill ha en extra skärm i en AGP-mac behöver ju ett PCI-kort.

Du menar alltså att man kan flasha om ett PC-kort så det fungerar under Mac?

Senast redigerat 2004-02-14 11:49
1
Bevaka tråden