Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pissig minnehantering i X (10.1.2)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kära vänner!

Hoppas att någon mac:ian kan förklara varför jag möts av följande dialogruta i Hjälpcenter:

"Det finns inte tillräckligt med minne för att utföra kommandot. Avsluta andra program som är öppna och försök igen."

Vad inte hypen rörande Mac OS X delvis bestående av att man skulle slippa sån´t här larv? Till saken hör att alla delar av Hjälpcenter (AirPort Hjälp, AppleScipt Hjälp etc.) fungerar men ej huvudhjälpen Mac Hjälp då dialogrutan beskriven ovan hoppar fram. Till saken hör att det i tidigare Mac OS X versioner (t.ex. 10.0) fungerade perfekt.

iBook 500/DVD/384MB RAM
Mac OS X 10.1.2 uppdaterad i etapper från 10.0.3

Någon förslag på lösning? Någon som känner igen fenomenet?

/Dan

• Medlem
  • 2002-01-29 21:18

Minneshantering i X i allmänhet är oklanderlig dock har olika program svårt att hrm anpassa sig. IE för X laddar inte bilder ibland av precis den andledningen men det är pga de stora bitarna legacy kod i IE 5.13 (hur man lyckas skapa ett semi-carbon program när det skrivs för X förrvånar mig). I ditt fall misstänker jag dock en trasig fil eller att det finns något lömskt i Helpcenter (som är en slimmad webläsare i princip) men jag har ganska begränsad kunskap om hur helpcenter fungerar. Jag har en vag känsla av att språkinställningarna kan spela roll eftersom de enda installationer jag sett det strula på är de som kört svenska som primärt språk.

1
Bevaka tråden