Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DV kameror som fungerar med iMovie?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det helt kört om man inte har en utav de kamerorna som listas på Apples kompatibilitets lista eller finns det en chans att det fungerar med iMovie ändå?

Är det inte tillverkarna som anmäler kompatibiliteten med iMovie på Apples sida? I sådana fall kanske sidan inte är uppdaterad ständigt. Kolla med kameratillverkaren är mitt tips.

Förresten måste en kamera vara kompatibel med iMovie för att man ska kunna föra över filmerna till hårddisken?

Jag kan ha fel, men jag tror inte att iMovie måste stödjas av kameran. (Är det inte bildinsamlingsprogrammet som måste stödjas?) Det dyker väl upp som en temporär fw-hd med filmen när man kopplar in kameran har jag för mig, som en digitalkamera? Sedan kan man dra in klippen för hand tror jag.

Jag kikade lite i bildinsamling men det verkar bara vara för just digitalkameror och bildläsare (scannrar) men det vore väldigt bra om det nu är så att kameran visas som en firewire hårddisk på skrivbordet (då skulle den ju inte behöva vara kompatibel med iMovie, eller).

Jag har för mig att nästan alla DV-kameror funkar med iMovie.

Angående kompatibilitetslistan så är alla kameror där flera år gamla.
Apple har inte uppdaterat den på väldigt lång tid.

• Oregistrerad
  • 2004-02-15 11:17

Min DV-kamera har aldrig stått på listan men den fungerade ändå under iMovie 3, har aldrig provat 4an.

Nix pix. Min Samsung DV-P65 med DV in/ut funkade fint i Mac OS9, men den går inte att plocka in i OSX. Jäkligt surt, eftersom jag nu har en maskin som inte bootar i OS9. Kameran var ju mac-kompatibel innan, men inte längre. Vem ska då skämmas? Apple eller Samsung?

Jag har fått veta att det är en Sony i alla fall.... får hoppas att den fungerar!

(Sony har väl stöd för de flesta av sina videokameror eller?)

Ursprungligen av Samuel J:

Jag har fått veta att det är en Sony i alla fall.... får hoppas att den fungerar!

(Sony har väl stöd för de flesta av sina videokameror eller?)

Nu var ju jag så snäll så jag tog med min iBook till skolan och testade, så vi vet att den fungerar

1
Bevaka tråden