Det finns flera saker som kan vara/gå fel här. För det första måste du ha DVD-R skivor och inte DVD+R, men det har du säkert redan kollat upp.
1. Brännaren kan ha problem med vissa skivor
Detta är värt att pröva sig fram med. Även om alla DVD-R skall vara "lika" så är det precis som med CD-R - de skiljer sig en del i tillverksningsprocessen och således kan vissa brännare hantera märket A men inte B. Framför allt har vi haft problem på jobbet med billigt och snabbt media (4X no-name skivor kunder traskat in med).
Rekommenderade skivor som funkar i både vår 2X och 4X SuperDrive på jobbet är MAXELL 2 eller 4X media. Finns med pritable sufrace
Att Apples DVD-R:er skulle på något sätt vara bättre än andra kvalitétsmärken tvivlar jag starkt på. Dock är de skivorna troligen testade att kunna brännas med deras SuperDrives. Främst köper jag aldrig dem då de inte har printable surface (suck!).
Har du en 1X eller 2X brännare - leta efter sådant media! 4X media kommer trycka ner din brännare i 1X (om den är 2X) som jag uppfattat det.
2. DVD-spelaren hanterar vissa skivor
Här kan också felet uppstå. Vissa spelare klara igen vissa skivor bättre. "Tur" är att Apple valt DVD-R då det generellt sätt har mycket bättre stöd bland bords DVD kopplade till TV.
3. Uppdatera din FireWare på datorn/DVD-brännaren
Det kan vara så att du måste uppdatera din firmware i burken/DVD-brännaren. Läs mer på länken nedan.
Using high-speed media with SuperDrive