Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

behöver en countdown

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-17 19:16

Vet ngn var man kan få tag på ett bio-nedräknings klipp? Ett sånt som är svart-vitt och räknar ner innan filmen börjar... behöver inte vara jätte-otroligt bra kvaliét, ska bara ha det till en liten film present åt en person.

Ursprungligen av Jonny Larsen:

Vet ngn var man kan få tag på ett bio-nedräknings klipp? Ett sånt som är svart-vitt och räknar ner innan filmen börjar... behöver inte vara jätte-otroligt bra kvaliét, ska bara ha det till en liten film present åt en person.

Vet inte var du kan få tag i en men det går ganska lätt att göra en i Flash (om man har tillgång till det).

• Oregistrerad
  • 2004-02-17 20:54

flash är det ont om... i mitt huvud och i min hd

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-17 21:40

Tips!

Knata in på närmaste SF eller Sandrewsbio och be och få en startsladd som de inte behöver.
Då kan du slå in hela startsladden i ett paket och ge bort.

Annars kan du ringa till filmlabbet Filmteknik i Stockholm och be snällt om en startsladd
på VHS eller DV. Om du har otur så kanske du får betala en slant. Telenummer 08-450 45 00.

Lycka till!

/Jens

Det finns en inbyggd generator för detta som är ok i Final Cut Pro när man t.ex. gör "Print-to-video"

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 05:09

ok,först: tack! riktigt vackra tips.
Men lite väl ambitiöst för det jag skall ha den till.
Blir nog till att göra ett bildspelsliknande intro...
usch vad jag är slö dock

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 17:14

tackar och bockar! Här ska lekas

• Medlem
  • 2004-02-19 12:38

ehh gör en själv! 10, 9, 8 osv.... det är nog det billigaste, snyggaste o enklast....

Gee Tree Slick 5 har ett antal övergångar som räknar in, plus en massa annat kul

http://www.geethree.com/download.html

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 16:43

click 5 hade mycket roligt, fast jag hittade en liten sjuttiotalsinspirerad countdown complett med bruna blommor...
funkade perfet.

1
Bevaka tråden