Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase SX??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Fitzpatrick´s produktkatalog står det att Cubase SX kommer nu i November. Är det någon som vet om detta stämmer? Börjar bli otålig

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 15:10

Det sista jag hörde var att det skulle komma innan årsslutet.
Vill inte starta ett Logic vs Cubase krig men har du provat Logic Audio?
Jag brukade använda Cubase men efter att ha använt Logic ett tag skulle jag nu aldrig gå tillbaka till Cubase.

Cubase SX är redan släppt till MacOS X.....

Sedan om det finns i Sverige vet jag inte.....men släppt har steinberg gjort.

Jag hänvisar till denna tråd på 99musik:

http://www.99musik.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=6;t=000020

[ 11 November 2002, 15:15: Meddelandet ändrat av: Fleno ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: romanenko:
Vill inte starta ett Logic vs Cubase krig men har du provat Logic Audio?
Jag brukade använda Cubase men efter att ha använt Logic ett tag skulle jag nu aldrig gå tillbaka till Cubase.

Jo... visst har jag provat Logic, men det var på OS 9 där jag helt lämnade Cubase. Jag vet att det har kommit en OS X-version av Logic nu oxå, men har för mig att det inte är speciellt revolutionerande.
SX verkar däremot väldigt intressant... Provade SX på PC i helgen och det känns just nu som det självklara valet.

har själv alltid kört cubase och är glad att sx har kommit...men, man har ju alltid varit nyfiken på logic - då de flesta proffs har suttit på det - samt att apple har köpt emagic nyligen - vilket borde innebära ännu bättre integration med mac os x och användande av altivec etc...men för dyrt att byta för mig personligen

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: el gringo:
har själv alltid kört cubase och är glad att sx har kommit...men, man har ju alltid varit nyfiken på logic - då de flesta proffs har suttit på det - samt att apple har köpt emagic nyligen - vilket borde innebära ännu bättre integration med mac os x och användande av altivec etc...men för dyrt att byta för mig personligen

Någon som vet hur musikaffärerna ser på att "låna ut" så att man kan prova mjukvaran? Det bör väl iofs finnas någon form av öppet köp eller något. Allt för att undvika att folk tankar hem crackade versioner.
Känns ju hyfsat dumt att köpa grisen i säcken för 10 papp. Att enbart gå efter recensioner är inte min melodi.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-12 16:28

Fick SX idag. Många frågetecken från 4.1-användare...
Inget verkar sig likt...
Trevligt att det kör under X dock

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 03:11

kom till 99musik.com och berätta please, vi skriker efter informationen!

1
Bevaka tråden