Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver MX, trögt på G4 med Jaguar

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just gjort i ordning en av våra maskiner och satt i Jaguar. Helt ren installation. I maskinen har jag installerat Dreamweaver MX. Allt annat i maskinen flyter fint men DW MX är väldigt segt, speciellt vid överföringar mot en "remote-site". Maskinen är en G4 533 med 640MB RAM och en sprillans ny Barracuda 80GB hårddisk.

Om det är någon som känner igen detta och/eller har idéer så vore jag tacksam.

/TM

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-02-18 08:58

Är det MX 2004 för den skulle tydligen vara en riktig miss. As seg.

Hej,

är det inte "2004" utan "vanliga" DM MX så finns det en patch att ladda ner som förbättrar prestandan med zillioner enheter på seghets/snabbhets-skalan. Så var det när jag installerade Dremweaver MX.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-18 09:13

Instämmer! Prestandan i ftp-klienten i både DW MX och DW 2004 är under all kritik på OS X. Inte oanvändbar men inte långt ifrån. Jag snackade med killen som demade Macromedia på Apple Expo i Paris och enligt honom så kommer en "helt" ny ftp-klient först i nästa version av DW.

Det är DW MX 2004. Är detta på något sätt kopplat till att den är optimerad för G5 och Panther eller är den seg där också?

Det är hemskt hur långsamt Dreamweaver blivit. Jag körde 4:an och uppgraderade till MX och fick en chock. 2004 är ännu värre faktiskt. Tyvärr är samma versioner blixtsnabba på PC - förstår inte varför det ska vara så stor skillnad.

"vanliga" MX tycker jag är helt okej efter att man patchat den. Har inte märkt någon skillnad mellan PC:n och Mac:en. Fast jag jobbar mest i kodläge och har aldrig ens lärt mig använda FTP-delen av DM, utan FTP:ar separat med Transmit.

Talade med en kille på Macromedia och han medgav att DW MX 2004 för mac var på tok för långsamt. Något hade gått snett precis innan lanseringen och de hann inte rätta till innan deadline. Uppdatering är på väg, men de vill enligt honom se till att det blir rätt den här gången.

Enligt uppgift ska betan av 2004 ha varit betydligt snabbare än gamla MX, så det finns ju hopp.

Jag kör redan 2004 och den är också för seg tycker jag iallafall. Jag har iofs bara en Powerbook 17" 1GHz, det är nog skillnad på en dual G5.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-18 16:44

Det som irriterar mest (förutom ftp-delen) är att det tar så fruktansvärt lång tid att öppna ett dokument från Site-paletten. Jag kan inte förstå att det skall behöva ta upp till 5 sek att öppna en fil på 20k. (på en TiBook 1GHz/1GB/10.3.2/DW2004)

Sen har vi ju hastigheten på skrollning i sidled i Codeview... kanske bäst att inte gå in på det

Synd på ett sånt kanonprogram. När kommer updaten?

(Körde DW4 på peze i några månader och ftp-klienten var riktigt usel faktiskt)

Det är inte bara Dreamweaver MX, Flash MX är också tragiskt segt. Ännu värre är att Flash rent allmänt på Mac är så segt. Macromedia måste skärpa sig då det kommer till optimeringen av deras Mac-programvara. Jag blir tvungen att använda min Windows dator till Flash-arbete, vilket är väldigt trist då det är en av dom roligaste programmen som finns.

DW MX 2004 går knappt atyt arbeta med... Man blir irriterad fö jämnan... Använder bbedit bredvid för att snabba upp kodningen...

Ursprungligen av Treasuremine:

Om det är någon som känner igen detta och/eller har idéer så vore jag tacksam.

Jorå, det är många som känner igen det, kolla t.ex. den här långa tråden där mycket handlar om just den bedrövliga hastigheten på DW MX 2004.

Testa att ställa ner antalet ångrasteg, det sägs snabba upp det. Men annars är det bara att vänta på uppdateringen. Både Flash MX 2004 och Fireworks MX 2004 har ju fått 7.0.1-uppdateringar (i Flash fall så hade dom hittat 34 crash-buggar! Man kan ju undra vad dom släppte för nåt från början...).

Ursprungligen av Adrian B:

Både Flash MX 2004 och Fireworks MX 2004 har ju fått 7.0.1-uppdateringar (i Flash fall så hade dom hittat 34 crash-buggar! Man kan ju undra vad dom släppte för nåt från början...).

Saken är väl den att företagen släpper saker som inte är helt färdiga därför att de ska vara först med det nya! Om de väntade och fixade alla buggar innan release så skulle någon annan hinna före med produkten. Vi användare blir buggrapportörer, oavlönat dessutom! Men jag håller med om att det är tråkigt att programme(t)n är så sega för jag gillar dem annars och använder dem dagligen.

/John

Det är ju på något avigt sätt skönt att veta att jag inte är ensam med problemet, även om det är irriterande. I all den nya hysterin med uppdateringar av programvaror så skulle man önska att tillverkarna bromsade lite vad gäller nya finesser och satte alla utvecklare på att trimma och optimera det man redan har. Visst är det roligt med nya funktioner men hastigheten är ändå det avgörande för hur man jobbar. Säg t.ex. att man skall göra en förändring på ett stort antal bilder. I en äldre version av Photoshop får man kanske använda tre eller fyra kommandon för något som version 7 och CS kan görta i ett. Men om den enda funktionen gör att maskinen stannar till för att tänka så blir man ju alltid lite småirriterad, eller hur?

/TM

1
Bevaka tråden