Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

A3 färglaser?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter en bra A3 färglaser. Kopiator/Rip-lösningar är väldigt dyra. Har någon av er erfarenhet av skrivare som ger bra färgkontroll för postscript?
tacksam för tips!

Vad skall du ha den till?
Jag antar att återgivningen inte är högsta prioritet eftersom du vill ha en laser.
Om mitt antagande är felaktigt så tycker jag att du skall titta på tex. Epsons Photo 2100 (bläckstråle).
Om mitt antagande är riktigt så kan du också titta på Xerox vaxskrivare. Jag har en som skriver A4 med riktigt hyfsat resultat.
Skall du absolut ha en laser så brukar HP vara ett bra alternativ för oss Mac användare.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 23:22

Xerox 7750 eller HP 9500. Båda ligger runt 80.000:-. HP 5500 kan vara ett reservalternatv för runt 40.000:-
HP9500 har en stor nackdel och det är att största utskriftsyta är 297mm. Den kan alltså inte skriva utfallande på RA3 eller SRA3. Xeroxen är mycket kompetent för övrigt. HP-skrivarna har inte "äkta" Adobe Postscript, men det är inga som helst problem.
Investera i en Best Designer Edition Laser mjukvaru-RIP om du ändå skall vara seriös med färglaser

Vi skriver ut 20 000 kopior om året i färg så bläck är inte att tänka på.
Idag har vi en Minolta CF 900 och en Fiery rip. Jag tycker att det är onödigt med kopiatordelen och alla extra enheter som pappersmatare och sorterare.
Ju bättre den går att färgstyra desto färre bortkastade kopior...
Utskrifterna kommer från postscriptprogram. Färgbilder och färgplattor är viktiga...

En Canonsäljare sa att separata A3 laserskrivare inte orkar med vår typ av produktion utan ska hålla oss till deras stora maskiner.
Har ni erfarenheter av dom?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 23:27
Ursprungligen av johan/c:

En Canonsäljare sa att separata A3 laserskrivare inte orkar med vår typ av produktion utan ska hålla oss till deras stora maskiner.
Har ni erfarenheter av dom?

Snick-snack. 20.000 kopior om året är inte så farligt mycket. Båda de ovan nämnda modellerna klarar 30.000 kopior i månaden. Du kan dock snegla vidare på en Xerox DocuColor 12. En maskin med kultstatus som konkurrenterna fortfarande räds 5 år efter introduktionen.

  • Medlem
  • 2004-02-20 10:16

Jag har erfarenhet av Canons "stora maskiner", och jag kan bara konstatera att de inte heller klarar av den typen av produktion. När ni skriver ut så mycket så antar jag att skrivaren ibland står på hela dagen, och bara skriver ut. Det funkar inte med Canons skrivare. Om HP och Xerox är bättre vet jag inte, men de flesta lasrar får problem när de används för mycket.

1
Bevaka tråden