Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Soundtrack

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-18 00:06

Pal: Tuche! Håller fullständigt med. Dock är kanske inte SoundTrack en "fullständig hit", men klart ett BRA program. Speciellt för segmentet du tar upp.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-02-18 10:32

När jag läst lite i tråden så tycker jag att programet liknar EJey. I det programet så puslar man åxå ihop en massa olika loopar till en färdig låt (eller vad det nu blir). Det har ett jätte stort bibliotek och man kan göra egna loopar me, egna trumkomp och skratschningar och efekter. Det finns åxå en mixerdel. På webben finns ett outtömligt lager med loopar att ladda ner. Enda nakdelen är att det bara fungerar på PC (läs Antikrist). Jag köppte en version till barnens PC för 25 kr på Siba. Fungerar över förväntningarna bra. Jag ska använda det till bakgrundsmusik till en video jag håller på att göra i skolan, så vi får se hur det fungerar den vägen. Men 25 spänn....

Några som har några kommentarar om hur det ser ut idag? nu när garageband också finns. Jag har bara lekt lite snabbt med det ena så jag vet inte riktigt. På recensionen (som nog skrevs innan GB kom) låter det som att skillnaden inte är så himla stor bortsett från en (halvdan?) Loop Utility och lite finare effekter. Stämmer det?

Är det så att Soundtrack och Garageband "går in" i varandra, fastän endast den ena vänder sig till proffsanvändare? eller är det lika stor skillnad som på tex. FCP och iMovie?

Ursprungligen av johan dansk:

Några som har några kommentarar om hur det ser ut idag? nu när garageband också finns. Jag har bara lekt lite snabbt med det ena så jag vet inte riktigt. På recensionen (som nog skrevs innan GB kom) låter det som att skillnaden inte är så himla stor bortsett från en (halvdan?) Loop Utility och lite finare effekter. Stämmer det?

Är det så att Soundtrack och Garageband "går in" i varandra, fastän endast den ena vänder sig till proffsanvändare? eller är det lika stor skillnad som på tex. FCP och iMovie?

GarageBand och Soundtrack är väldigt lika i utförande. Det som skiljer åt är att i Soundtrack har du möjlighet att visa video och även "hitpoints" för att synkronisera musiken med dina projekt i Final Cut. Samplingsbiblioteken är identiska, men I GarageBand så är loop-biblioteket lite bantat, men om du köper till Apple's "Jam-pack" så får du samtliga loopar som Soundtrack har. En annan vktig skillnad är att GarageBand har virtuella syntar som du kan spela med. Effekterna "ser" proffsigare ut i Soundtrack än i GarageBand, men i kvalité är de likvärdiga.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 23:24

Så, Soundtrack har inte någon möjlighet till mjukvaruinstrument?

Ursprungligen av mopp:

Så, Soundtrack har inte någon möjlighet till mjukvaruinstrument?

Inte för tillfället....nej.

Bevaka tråden