Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till annan Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med lite sorg i hjärtat skickar jag denna fråga. Jag har arbetat med Mac sedan 1986 och bland annat varit så glad över att jag kan komma var som helst och så lätt ansluta till en annan Mac. Nu har jag en ny PowerBook G4 och min son en ny eMac utan DVD läsare. Vi har båda system 10.3.2. För att få in Garageband hos honom via min DVD-läsare försöker jag få kontakt mellan våra datorer. Jag har nu hållit på i 8 timmar via nätverksinställnigar, ethernet, skapa lokalt nätverk via vår airport extreme och Gud vet allt, men någon kontakt har det inte blivit. Vi kommer ibland till lösenord som vi inte känner till, badbollar som snurrar i oändlighet. Jag har sökt på hjälp i dotorn och i filbanken här, men lyckas inte hitta något så till synes basalt som att koppla ihop två mackar med samma system och som har både ethernetkabel kopplade och airportkort uppkopplade till samma basstation. Hjälp, snälla!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 21:35

Ena slår på fildelning och andra ansluter till dennas ip…

Jo, så var det förr. Men söker jag efter fildelning på Macintosh HD hittar jag ett classic-tillägg. Ingen fildelning i 10.3.2 alls.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 22:29

Du hittar det under Systeminställningar->Fildelning

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 22:52

Det är enkelt. Om du öppnar hjälp menyn i Findern kan du leta efter fildening. Det beskriver rätt bra hur man gör. Att fildela mellan OS X datorer är lättare än i OS 9 och mellan OS X och OS 9.

//Rob

man kan väl köra den ena maskinen i targetmode om man har en firewirekabel att koppla ihop dom med...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 00:11

Senast idag, lördag, skickade jag och en polare filer mellan våra datorer. Min kör jag 10.3.x å han använde 10.2. Det var inget som hellst problem.

Vi satte bara igång fildelningen och sedan fick jag upp hans dator under nätverk.... då var det bara att klicka å sedan fylla i hans användarnamn och lösenord .. sedan .. inne på hans dator.

Hur man sedan delar ut en enhet, DVD, på enklaste sätt har jag inte en aning om då jag ägt min mac i knappt en vecka

1
Bevaka tråden