Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entouragestrul

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-02-13 09:01

Hej!

Jag har under ett drygt år kört e-postprogrammet Microsoft Entourage som ingår i Officepaketet. Har en iMac, fast uppkoppling via Bredbandsbolaget.

Några gånger har jag stött på följande problem. Vissa mottagare får ett tomt meddelande. Det som syns är avsändare och subject. Övrig text och eventuella bilagor är som bortblåsta.

Vad beror det på? :eek:

Denna fråga hör hemma under "Support". Flyttar diskussionen!

Skickar du mailen HTML-formaterade?

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 10:31
Citat:

No, the attachment bug is far more subtle than that. It
doesn´t happen based on headers, which are rightfully the section of
an e-mail that mail readers are SUPPOSED to process. Instead, the bug
is that any message that has the word "begin" at the beginning of a
line will be treated as a garbled attachment from that point on.

Taget från: Ett mail av Nick Moffitt

• Medlem
  • 2002-02-13 13:15

Trodde först att det berodd just på att min signatur innehöll html-kod. Prövade sedan utan den, dock med samma resultat.

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 13:40

Dom två saknerna som är orsak till problem är:

• Om mailet börjar med begin så tror Outlook på PC att den är uuencoded, och därmed så syns inget eller alternativt så syns bara skräp.

• Om du skickat filer som innehåller resourceforks och valt AppleDouble som encoding så skickas varje fil I två omgångar, som garanterat inte hanteras av mottagande datorn.

Tyvärr kan jag inte komma på mer grejer utan att testa mer än att prova skicka det MIME kodat, eller uppdatera Entourage till senaste versionen, som bara finns till X. Den har jag inte märkt några problem av den här typen i.

• Medlem
  • 2002-02-13 13:53

Är tacksam för den hjälp jag fått.

Vad ska jag välja istället för AppleDouble som encoding?

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 16:25

Om du ska skicka till en PC, välj MIME, det ger mindre attachments. Om du skickar till en Mac dock så kan du gå miste om viktig information när du skickar som MIME.

• Medlem
  • 2002-02-14 18:43

Jag har kollat upp ett stort antal sända mail. Allt jag sänt den senaste tiden går fram utom till de som sänds till [email protected]
Detta problem inträffade för ett halvår sedan när jag skickade mail till ovan nämnda adress, tidningen Västerbottningen.

De säger att alla mail utom MINA kan läsas.

Samtidigt: alla andra som JAG skickar till kan läsa innehållet.

Hos vem ligger felet?

[ 14 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Lodet ]

1
Bevaka tråden