Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automount av USBprylar slutar fungera ibland (Panther).

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-20 16:49

Hej!

Har märkt på senare tid att min Panher Powerbook slutar känna igen att jag stoppar in USBprylar i mitt fall en Sony DSC-F717 och diverse USB-minnen efter att jag jackat in dem ett par ggr... Verkar som om OSX inte laddar ur drivisarna ordentligt, vilket gör att jag blir tvungen att boota om burken för att fixa problemet. Verkar som om någon av de senare versionerna av Panther har ställt till det extra mycket (10.3.2?)..
Undrar om någon vet en väg runt detta?? Har försökt hitta en lämplig process att döda/starta om, men hittar ingen som verkar passa....ELLER är lösningen något helt annat????

Burk: 15" Powerbook 1.25 GHz,
OS: Panther med alla senaste updateringarna och fixade filrättigheter!;)

HJÄLP,
Knut

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 17:03

Så den registreras inte under "systeminformation"?, eller monteras den bara inte i finder?

  • Medlem
  • 2004-02-23 13:28

Skumt m USB

Ser inget i systeminfo... Eller Systeminof sägar att inget är kopplat och inget händer i Consolen heller!!, där brukar ju nya prylar anmäla sig!!
Det skummaste med detta är att detta är något som fungerat klockrent sen jag började med OSX sommaren 2002! Kan det vra att den drivrutin som laddas inte egentligen är till för Panther och därför bråkar, eller har jag bara otur??

/Knut

1
Bevaka tråden