Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX och Quicktime

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2002-02-13 19:48

Jag har ett problem med min .avi uppspelning, och det är inte bilden utan ljudet som inte alls fungerar alldelles tyst, jag kör quicktime 5 inte Pro och har de senaste DivX tilläggen från DivX.com. Är det någon som haft samma problem och lyckats greja det?

Enkelt, dom har kodat ljudet i .WMA som inte stöds av Quicktime utan av Windows Media Player. Så det blir till att koda ihop en WMA plugin till Quicktime (kan vara aktuellt att det kommer då det verkar planeras stöd för det i iTunes)

I dom flesta fallen är det MP3 ljudspår som används...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2002-02-13 21:18

Men jag kan inte öppna filen i WMP...

Nej, det är bara för att du har en DivX Quicktime plugin. WimP stödjer inte plug-ins. Standard är att ha ljudspåret kodat i MP3...

Så det finns nog inte så mycket du kan göra tror jag (utan att bli löjligt komplicerat)

Det är inte alls så komplicerat i OS 9. Jag tror att jag vet vad du måste göra.
(en chansning)......
Ladda hem gamla hederliga divxplayer. (Jag har kört version 1.0b10....)
Tänk på att du behöver windows media player också. Version av windows mediaplayer varierar med hänvisning av version av divxplayer.
(starta divxplayer och se vilken version den begär.)
Så ladda hem Mac versionen av windows media player med.
Starta divxplayer. Välj valet divx doctor under menyn movie i divxplayer programet. Välj vart du vill spara (ljudfilen).(tänk på att det kan ta ett tag)
Jag vet inte riktigt vad programet gör nu men du får iallafall vad jag tror ut själva ljudfilen på något sätt. Dubbelklicka på den (tänk på att det kan ta ett tag).... violla film med ljud är klart.

Kan inte garantera att detta funkar men prova i allafall.
Lycka till....

[ 14 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deeway ]

[ 14 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deeway ]

[ 14 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deeway ]

om du kör OS X så finns det ett program som heter DivosX Tool som gör om AVI till MOV och kodar om ljudet

deeway...vilket fint namn

finns en risk att ljudet är av ac3 eller oggds, tyvärr finns inget mac codec till dom (än), att man encodar divx i wma är inte direkt vanligt.

Vanligare än AC3. Enligt mina erfarenheter. Men som sagt, alla har olik erfarenheter.

ACC. Yes.

1
Bevaka tråden