Här kommer två frågor till!
Två frågor till Oscar Bjers!
Fråga 1
Jag undrar varför auktoriserad återförsäljare som Kullande & Kullander inte kan ha samma rabattsystem som Applestore har ( 10 % Rabatt för studenter ) utan enbart Applestore.
Varför, ju för många studenter har frågat mig (Jag är studentrepresentant vid Lund universitet gällande datorer) samt påpekat att man inte vill låsa upp pengarna som AppleStore gör när man beställer en Mac av dem. Utan många vill kunna köpa en Mac av t.ex. en auktoriserad Mac återförsäljare som Kullander & Kullander i Malmö! Speciellt när Apple samarbetar så intimt med Kullander & Kullander.
Vilket resulterade att Apple har gjort Kullander & Kullander till auktoriserad återförsäljare.
Kullander har redan handlat fram student lån för studenter nu fattas bara att kunna få student rabatt via CSN/Mecenatkortet lokalt hos Kullander & Kullander. Vinsten går ändå till Apple.
Fråga 2
Varför är inte Apple mer aktiv mot studenter vid i t.ex. Lund universitet! Jag har varit vid Lund Universitetet i tre år och jag har inte set eller hört något pip från Apple under hela min tid vid Universitetet. ( Jag är med i datorföreningar och styrelse för dator kommitté )
Varför gör inte Apple Sverige mer aktiv kampanjer mot studenter samt kommer ner till universitet med demo produkter så att man kan se och höra mer av Apple! Eller har presentation möten på Universitetet varje termin med någon representant från Apple!
MVH Hunter ( Peter )