Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med final cut pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 18:06

jag är en ny andvändare av final cut pro 4.0 när jag imorterar ett clip från hårddisken så blir det inget ljud, bara film. ja har letat i inställningarna men får inte till det. tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-13 00:38

Om du har kameran inkopplad och påslagen så får du inte ljud genom högtalarna utan via den. Stäng av kameran, stäng och starta om programmet så ska det nog fungera. (Det finns också en inställning för att slippa det där förfarandet men har inte programmet framför mig nu...)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 16:56

ja men ja vill andvända mig av ett klipp som redan finns på hårdisken, inte koppla in kameran. för jag har ett gammalt klipp på datorn som jag nu har spelat över på kassetten. så jag har endast versionen som finns på datorn.

  • Medlem
  • 2004-02-24 23:24

I vilket format är klippet? Om det är i mpeg format importerar den inte ljudet av någon anledning. Då kan du prova med att plocka ner bbdemux och dela upp ljudet och bildet. Det enda program som jag vet kan konvertera om ljudet från det som använda i mpeg till något FCP förstår är soundapp, OS 9 program.

1
Bevaka tråden