Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

scanna via printserver?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-15 22:42

fungerar en printserver bara för utskriftereller kan man koppla allsköns jox till en dylik? Jag vill ha skrivare, bildläsare, musdocka och plåtandadsapter kopplat till en wifi-station hellre än direkt till datorn. Kan jag inte koppla scannerns till printservern behöver jag ingen printserver alls eftyersom jag då ändå måste dra kabel.

• Medlem
  • 2004-02-21 23:09

upp upp upp

Ingenting är väl egentligen omöjligt, men det du vill åstadkomma lär i varje fall bli krångligt. Om jag förstått din beskrivning rätt så skulle du vilja använda anslutningarna i en wifi-basstation som en ethernetansluten utökning av portarna i din egen dator, och att allt som ansluts till basstationen ska fungera som om de vore anslutna direkt till datorn. Det går inte att åstadkomma på något enkelt sätt, såvitt jag vet finns inga sådana basstationer. Däremot har Direktronik (www.direktronik.se) Ethernet-anslutna USB-hubbar som ger liknande funktionalitet, men de är dyra (nånstans över 3500) och saknar drivrutiner för OS X.

• Medlem
  • 2004-02-22 12:46

nix, jag vill ha en AP som substitut för USB i fallet skrivare, scanner och musdocka.

• Oregistrerad
  • 2004-02-22 15:30

Du letar kanske efter en sådan här:
http://www.mobilewhack.com/accessories/usb/keyspan_usb_server.html
Fungerar med WiFi till både PC och Mac.
Bara du ansluter skrivare mm. med USB så borde den fungera.

Såg den i Macotekets katalog, men fanns tydligen inte på nätbutiken.
Så jag har ingen aning om priset. Ska leta vidare lite, eftersom den lät som en bra idé.

• Medlem
  • 2004-02-22 15:43

der intressant ut. Men jag vill gärna att det även ska fungera i OS9. Dosan såg oansenlig ut... hoppas det avspeglar sig på priset.

• Oregistrerad
  • 2004-02-22 15:59

Hmm...OS9?
Tyvär står det i Macotekets katalog att den kräver MacOSX 10.2.8 eller senare. :-/

• Oregistrerad
  • 2004-02-23 12:48

http://www.keyspan.com/news/news.040108USBServer.spml

Citat:

The USB Server will ship in late Q1 2004 with an MSRP of $129.

Den verkar ju oneligen intressant.
Har ju grejer till W-lan hemma och en iBook på väg...
Får väl se vad den kommer att kosta i Sverige.

Nu är den upplagd i vår webshop.

1
Bevaka tråden