Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad heter denna OSX Kalender?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-11 02:56

Längst ner till höger på refererande sida finns en kalender som jag är ute efter. Vad heter den och var hittar man den? Tack

Kolla här

[ 11 Juli 2002, 02:58: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

Desktop Calendar heter det. Finns på versiontracker.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-11 12:17

Tack, men när jag söker på "desktop calendar" får jag upp 5 alternativ. Tyvärr verkar det inte vara någon av dem. Som du ser på länken jag angav har den ett visst utseende.
Gemsamt för alla 5 är att de är just "desktop calendar" men ändå är de helt olika. Vet du/någon möjligtvis vad just den jag är ute efter heter? Den verkar trotsallt vara vanlig så det borde inte vara så svårt att hitta den, tyckar man. Någon?

[ 11 Juli 2002, 12:18: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 12:53

Jag skulle gissa på att det är Calendar X som syns på bilden.
En ganska avanserad kalender och alldeles för mycket lull-lull, men den tillhör de bästa.

://chrisse

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-11 13:18

Tyvärr inte den heller. Har snart gått igenom alla kalendrar på Versiontracker. Kan ha missat någon. Men den måste ju finnas någonstans. Som sagt den är vanlig och jag har hört av en som har den att den skall finnas på Versiontracker.
Men vad är namnet på den?

Hmm.. jag kör den själv, precis samma som på bilden, om jag bara kunde komma på vad den heter.

(Nej jag kan inte bara kolla på mitt skrivbord, jag har macen hemma )

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-11 13:47

Ok, men då är vi kanske ganska nära en lösning på frågan. Är du på jobb nu? Eller på semester? Kan du se ikväll när du kommit hem? Eller?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-11 16:39

Jag har hittat den! Den heter faktiskt "DesktopCalendar" utan mellanslag mellan Desktop och Calendar. Så du hade 99% rätt Fredrik. Märkligt nog hittade jag inte den på Versiontracker. Utan genom att kolla på olika screenshots från folk på Resecxcellence så hittade jag namnet, sen var det bara att söka på AltaVista.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 18:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
Jag har hittat den! Den heter faktiskt "DesktopCalendar" utan mellanslag mellan Desktop och Calendar. Så du hade 99% rätt Fredrik. Märkligt nog hittade jag inte den på Versiontracker. Utan genom att kolla på olika screenshots från folk på Resecxcellence så hittade jag namnet, sen var det bara att söka på AltaVista.

Har du en länk också?

/Nils

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-11 18:49

Javisst!
Det som är så grymt bra med detta program är att man kan ändra typsnittet på kalendern, ändra storlek , ändra färger, placeringar på dagarna, månad, år etc. LOVELY!

Här hittar du DesktopCalendar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 20:01

Man tackar!

/Nils

Tack så jättemycket!!

Har letat efter den här kalendern i evigheter nu (nåja, ett tag och nej inte så ordentligt).

ResEx länkar till fel sida varje gång.

Äntligen

/Jonathan

1
Bevaka tråden