Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla varningsljud

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-27 20:42

Om jag har ett gammalt varningsljud, som jag vill använda i OSX, hur lägger jag då till det till de varningsljud som finns?

Jag kör panther....

skall dem vara i .Aiff ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-27 20:55

Konvertera till .aif och lägg antingen i /Bibliotek/Sounds/ eller i biblioteket i din hemmapp. ~/Bibliotek/sounds/

• Medlem
  • 2004-02-27 20:59

Funkade fint!!!

Tackar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-28 00:39

Hehe - been there, done that!

Just nu sitter jag och klurar på hur jag ska få över dessa gamla apple-ljud till min nya t630-telefon... Jag har förstått (?) att jag skall exportera dem som .amr i QT, men jag får inte telefonen att spela upp ljuden korrekt. Hm.

• Medlem
  • 2004-02-28 01:47
Ursprungligen av tei:

Hehe - been there, done that!

Just nu sitter jag och klurar på hur jag ska få över dessa gamla apple-ljud till min nya t630-telefon... Jag har förstått (?) att jag skall exportera dem som .amr i QT, men jag får inte telefonen att spela upp ljuden korrekt. Hm.

hehe....som sann macägare så har du en ericssontele, jag har försvarat ericsson stenhårt sen T28, så det känndes ändå mer självklart när de startade samarbete med Apple!

när du får till det med ljuden över till telefoonen så kan du ju använda denna som ringsignal....

rätt grymm, och från macpowertiden!

http://www.reproglas.com/FUNKYMAC.mp3

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-28 09:33
Ursprungligen av Dasse:

när du får till det med ljuden över till telefoonen så kan du ju använda denna som ringsignal....

Hehe! Nja, jag tror jag nöjer mig med att använda ett mac-startljud i taget som ringsignal.

Tänkte använda pcimacstartljudet som ringsignal (utom för okända/vissa nummer, som får av-mac-"chimes of death") och ett äldre ljud som sms-signal. Hm.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-28 18:25

Acke skrev "Konvertera till .aif ..." och Dasse skrev "Funkade fint"

Men med vilket program gör man det?

Har försökt att importera en gammal "ljudfil" (Sound-fil) från OS 7-9 till iTunes men får inte till det.

• Medlem
  • 2004-02-28 18:38
Ursprungligen av goteh:

Acke skrev "Konvertera till .aif ..." och Dasse skrev "Funkade fint"

Men med vilket program gör man det?

Har försökt att importera en gammal "ljudfil" (Sound-fil) från OS 7-9 till iTunes men får inte till det.

Ja vet inte om itunes kan läsa dem eller inte (system 7-9) det har jag inte testat..... men om du väl fått in den till iTunes

då går du bara in till inställningar i iTunes, välj "importera" och koda med aiff....

sen är det bara att välja den fil i spellistan som du vill kovertera till systemljud, det gör du under menyn "avancerat"---> "konvertera markeringen till aiff".....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-29 09:23

Tack för informationen. Nu funkar det fint hos mig också!

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 00:00

I OS 9 kan du köra SoundApp. I OS X kan du använda Sound Studio. Eller med Quicktime om du har Quicktime Pro.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 12:52

Någon som har alla det riktigt gamla varningsljuden? Skulle vara kul att ha samtidigt som att jag inte orkar dra igång min gamla classic bara för det.

1
Bevaka tråden