Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OkiPage 8w Lite under Panther

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Butik X sa att skrivaren "OkiPage 8w Lite" hade problem
med Pantersystemet.

Är det nån som har upplevt problem med den och en iMac Globe 1 Ghz?

Vill gärna veta för att jag har planer på att köpa en nämligen.
Skrivaren är ju bra i sig.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-29 12:07

OKI har uppdaterat sina drivisar till Lite, och nu funkar det fin-fint.

Så den ska funkar helt felfritt under Panther, menar du.
Så jag kan köpa en OkiPage 8w Lite?

Jag fick ladda hem nya drivrutiner när jag uppdaterade till Panther. Har inte haft några problem med dem. http://www.oki.se/fcgi-bin/public.fcgi?pid=6&cid=114&chid=1

Däremot bör du få veta att en återförsäljare jag talade med inte rekommenderade OKI:s LED-skrivare. Det var mycket reparationer på dem påstod de, fr.a. fel på trumman om jag förstod rätt. Nu vet jag inte om man kan lita på återförsäljare, de kan säga vad som helst om de vill styra ens köp i någon särskild riktning. Själv har jag "bara" problem med pappersmatningen, man är tvungen att hjälpa till lite för hand. Det är dessvärre ett problem jag haft med alla mina skrivare , så jag vet inte om jag ska avråda köp med det som skäl.

Tillägg: Kör en G4 Cube, men kan inte se att det ska vara någon skillnad med andra USB-macar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-29 22:32
Ursprungligen av Sven Eriksson:

Däremot bör du få veta att en återförsäljare jag talade med inte rekommenderade OKI:s LED-skrivare. Det var mycket reparationer på dem påstod de.

Jag använder ett par OKI 14ex i min butik för att skriva ut kvitto/fakturor, dom går ca 40-50'000 sidor var om året, tror vi haft de i 2 år nu, det enda som är bytt är toner och trumma när det behövs och att vi blåst bort pappersdamm. Enda problemet är att de börjat gnissla. Men skriver det gör dom.

Jag har själv obbat som säljare så jag vet att man ibland vill styra en kund mot ett speciellt köp så jag tror nog att det blir OK med OKI.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-29 17:06

Min fungerar felfritt, inte världens bästa skrivare direkt, men till det priset så...

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-03-01 11:39

Morsan har en OkiPage 8iM (samma skrivare med annat namn?) tillsammans med sin pismo och 10.3... Var lite problem med OSX tidigare, men sen dom slåppte nya drivisar så funkar den perfekt.

1
Bevaka tråden