Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder försvunna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

500 bilder borta i mitt bibliotek, är detta ett känt problem och finns det ngt sätt att hitta bilderna igen.
Naturligtvis planerar jag att byta program så snart som möjligt, finns det ngt bra, säkert alternativ??

Kan du berätta lite mer om omständigheterna?

Har du provat söka efter bilderna och se om de finns kvar på hårddisken?

Jag vet faktiskt inte hur det har gått till, använder 2 bibliotek, det ena är intekt medan det äldre har förlorat bilder. Annars har jag inte gjort ngt speciellt med datorn.

Ursprungligen av corell:

500 bilder borta i mitt bibliotek, är detta ett känt problem och finns det ngt sätt att hitta bilderna igen.
Naturligtvis planerar jag att byta program så snart som möjligt, finns det ngt bra, säkert alternativ??

Om det är iPhoto 4 som körs är det mycket snack om förlorade bilder på iPhoto-forumet på Apples supportsidor.

Länk

Leta i mappen "Previous Systems" finns under Macintosh HD Kan hamna där när man laddar om systemet

Hr nu hittat bilderna, berodde på att jag saknade rättigheter för ett av biblioteken, har nu ordnat det och det var 1004 bilder som var borta, kanske kan bero på library manager som jag använt för att använda flera bibliotek då iphoto blir plågsamt slött om man har många bilder i samma bibliotek. Av någon anledning tappae jag rättigheterna till ett av dem. Som tur är har det ordnat sig. Är iphoto 4.0 snabbare, och slipper man dela upp bilderna i flera bibliotek?

Ursprungligen av corell:

Är iphoto 4.0 snabbare, och slipper man dela upp bilderna i flera bibliotek?

Har påven en lustig hatt?

iPhoto 4 är extrem mycket bättre än iPhoto 2 på att hantera många bilder. iPhoto 4 är vad iPhoto 2 borde varit.

• Oregistrerad
  • 2004-06-27 13:32

Iphoto-bibliotek vid datorbyte?

Har bytt dator och börjat lägga in bilder i ett bibliotek på den nya datorn. Kör PBG4, OS10.3.4 och iphoto 4. Vill flytta över 4 gamla bibliotek och dess ingående album till den nya datorn utan att förlora några data. Hade jag inte börjat lägga in bilder på den nya hade jag testat att bara flytta iphotomappen i findern, gör jag det nu försvinner väl mina nya bilder.
Om jag bara importerar är jag rädd att förlora datum och inställningar m.m.
Har biblioteken både på den gamla datorn och på DVD.
Vem vet hur man säkrast gör?

1
Bevaka tråden