Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man se kamerans bildinformation?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-29 13:30

Har sett att det sparas en liten datafil med bilderna man importerat. Innehåller den bildinformation i form av den jag kan se i kameran i efterhand; bländare, slutartid, asa, blixtstyrka mm. Har en Canon S45, nån som vet?

  • Medlem
  • 2004-02-29 14:35

I iPhoto dyker det upp en massa sån info när man importerar från i alla fall en del kameror. Det innebär rimligen att det går även i andra program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-29 15:51

Sedär, om jag bemödat mig med kringla + i så hade jag fått svaret. Man får grundläggande info där men inte alla småinställningar som ökad exponering, sänkt blixtstyrka, asa etc. Klart att inte varenda inställning i alla kameror kan vara representerade men ska se om programvaran som följde med visar mer detaljer...

Testa EXIF Viewer 2.1 vettja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-29 20:57

Tack, den var bättre! Trots det saknar jag just den där modellspecifika informationen som asa mm, men den sparas kanske inte i exiffilen. Kan förstå om den inte hänger med i överföringen, men den är bara så bra att ha för att lära sig ta bättre bilder... Får väl plita ner det jag vill spara.

1
Bevaka tråden