Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LimeWire & Neo

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när AG är borta och de inte spelar de låtar man vill ha på TV (jag spelar in från Nokia Mediamaster - desperat, ja, men det funkar) får man söka sig till nya alternativ. Jag har nyligen kollat på två P2P-program som jobbar med olika nätverk: LimeWire (Gnutella) och Neo (Kazaa). Är det någon som fått dessa program att fungera så de är användbara? Jag har främst följande problem:

LimeWire: jag kan inte öka antalet "connections" - jag får skitkasst med tillgängliga filer.

Neo: finns det några extra nätverk/IP-serier jag kan lägga till för att den skall scanna effektivare?

eDonkey. Mosar allt.

Acquisition funkar bra, för att vara Gnutella-klient. Limewire orkar jag inte med längre. Gnutella är ju lite knöligt jämfört med Napster och AG. Har nån testat OpenNap? Finns det något bättre program än Xnap? Hoppas det.

Man väl börja köpa skivor istället, suck.

• Oregistrerad
  • 2002-07-17 10:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
eDonkey. Mosar allt.

Berätta mer! har bara hört talas om det. Hur funkar det?

Neo verkar helmysko tycker jag. Har testat några versioner och varje gång jag ska scanna nätverket efter klienter så verkar det som att min ISP fattar att jag "sniffar" nätverket och stänger av min nätverksanslutning för en stund, jag kommer ingen vart sen på kanske 5 minuter. Och Neo hittar ju förstås ingenting.

Har samma problem. För det första tar det en himla tid att scanna igenom för att leta efter klienter. Säg nu att man går igenom 65000 st klienter (vilket tar väldigt lång tid) och då får jag endast upp 5-10 klienter som är överhuvudtaget uppkopplade mot nätverket. Kan inte söka på direkten utan måste göra denna "scanning" av klienter innan jag kan söka. (till skillnad från KaZaa på PC som söker rätt på det man söker rätt kvickt) Vet inte om det är något fel eller kanske Neo som bara är "dåligt"?

Vad har ni andra som använt Neo för erfarenhet om programmet?

[ 17 Juli 2002, 14:15: Meddelandet ändrat av: Sebastian ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
Nu när AG är borta och de inte spelar de låtar man vill ha på TV (jag spelar in från Nokia Mediamaster - desperat, ja, men det funkar) får man söka sig till nya alternativ. Jag har nyligen kollat på två P2P-program som jobbar med olika nätverk: LimeWire (Gnutella) och Neo (Kazaa). Är det någon som fått dessa program att fungera så de är användbara? Jag har främst följande problem:

LimeWire: jag kan inte öka antalet "connections" - jag får skitkasst med tillgängliga filer.

Neo: finns det några extra nätverk/IP-serier jag kan lägga till för att den skall scanna effektivare?

Angående LimeWire: Gå in i "Options" och välj "Speed" där finns olika alternativ, välj T1
så kan du i alla fall välja 10 Conections.
Fast om det ger fler hosts det vet jag inte.

1
Bevaka tråden