Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra tid i bilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte nyss att jag glömde ställa om digitalkameran till vintertid, vilket resulterat i att alla bilder jag tagit fram till idag visar en timme fel. Kanske inte världens största problem, men samtidigt vore det ju bra att det blir rätt.

Finns det något program som kan ändra tid på många bilder samtidigt? Eller finns det kanske som funktion i iPhoto som jag missat?

Ciryon

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-16 03:57

Antar att du menar ändring i EXIF-data. Ngn skrev att senaste versionen av GC fixar batchning men jag använder en unix-utility som heter EXIFutils (http://www.hugsan.com/EXIFutils). Funkar kanon och oreggad version klarar 10 bilder åt gången har jag för mig.

//mattan

Ursprungligen av Ciryon:

Märkte nyss att jag glömde ställa om digitalkameran till vintertid, vilket resulterat i att alla bilder jag tagit fram till idag visar en timme fel. Kanske inte världens största problem, men samtidigt vore det ju bra att det blir rätt.

Finns det något program som kan ändra tid på många bilder samtidigt? Eller finns det kanske som funktion i iPhoto som jag missat?

Ciryon

Qpict har en funktion som heter Batchrecord funkar bra att tex lägga till keyword på många bilder samtidigt.
Grymt bra på att ändra information om bilden.

'

1
Bevaka tråden