Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Eftersom jag inte får igång min DV-kamera med OS X så undrar jag om det finns något bra program för att fånga in video för OS 9.2.2. Har testat ImageDV men får bara ut en fil som kan visas i Quicktime (kanske inte använder programmet rätt). Jag vill läsa in filmen till en fil som kan redigeras. Någon äldre version av Final Cut kanske !?
iMove 2, Final Cut Express 1 (tror jag), Final Cut Pro 3, Adobe Premiere 6.5, Edit DV (gammalt!)... Tror ej det finns någon DV-varriant av AVID för OS9. FCP 3 tror jag till viss del funkade bättre i OS9 än OSX faktiskt.
iMove 2, Final Cut Express 1 (tror jag), Final Cut Pro 3, Adobe Premiere 6.5, Edit DV (gammalt!)... Tror ej det finns någon DV-varriant av AVID för OS9. FCP 3 tror jag till viss del funkade bättre i OS9 än OSX faktiskt.
Skall leta rätt på iMovie 2 hos Apple och testa.
Tack för tipset/en
Det är ver. 3 på min cd/dvd. Jag har köpt den direkt från Apple på webben. Det borde nog gå att få till en leverans eller nedladdnig av 2:an , jag gör ett försök. Tack för tipset !