Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bin-filer?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 04:34

Försöker öppna två filer med filändelsen bin och trodde att det skulle gå via StuffIt Expander (har även Deluxe versionen) då ikonen till filerna är Stuffit.
När jag försöker öppna bin-filen så startar StuffIt, för att sen lika fort stänga ner sig...

Ngn som vet bot, och hur jag ska göra för att öppna bin-filerna...??

//mmi

• Medlem
  • International user
  • 2002-12-14 11:21

Beror oftast på en dessa av 2 orsaker:

- Arkivet är stuffat med en nyare version av Stuffit än du har. (typ stuffat med 7an, men du har 6an. Ladda senaste Expander från www.stuffit.com.

- Arkivet är korrupt eller inte fullständig fil (eller inte ens en Stuffit-fil, ikonen betyder ingenting längre tyvärr).

• Medlem
  • 2002-12-14 11:56

VcdTools plockar ut eventuell mpeg-fil ur bin-filen.
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12389&db=mac

VLC spelar upp bin-filen, utan att den behöver packas upp. OM det nu är en film som är binad.

[ 14 December 2002, 11:57: Meddelandet ändrat av: eQ ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-14 13:54

Tackar.

//mmi

• Oregistrerad
  • 2002-12-14 15:09

Det KAN också vara bin-kopior av CD-ROM gjorde av Windows-snubbar med programmet CDRWIN. Råkopior mao. Vet tyvärr inget program som klarar av att läsa dessa. Funkar det med ovanstående tips är det ju inget att bry sig om.

• Oregistrerad
  • 2002-12-14 17:25

Jag känner igen problemet med .bin-filer som inte fungerar med Stuffit Expander. Min Toast 5.1 Ti kunde utan vidare bränna "den andra sortens" .bin-filerna till fungerande Mac CD-skivor.

Innan jag fattat att det var någon sorts CD-image hann jag gnälla en del på killen som laddat ner filerna åt mig på en dator med WinXP. Jag trodde alltså att filerna inte fungerade med Stuffit Expander därför att de blivit korrupta av hans nedladdning. Tog då tillfället att passa på att gnälla om både Bill Gates och skit-bakom-spakarna.
Skämdes lite efteråt...

edit: förtydligande

[ 14 December 2002, 17:34: Meddelandet ändrat av: zink ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-14 18:54

Hade samma problem,laddade hem en ny fil från samma server med samma resultat.Det gick inte att packa upp den.När provade att från en annan,speglad server så fungerade allt.

Det syntes direkt att det var skillnad.De två första filerna var på 5.2 Mb,den tredje,som gick att packa upp var på 5.3Mb.Så i mitt fall var et en trasig fil.

1
Bevaka tråden