Molia: För min del är det bara 1 minne för privat användning men vad jag fattat så finns vi 2 i denna tråd som vill ha ett sådant minne och vem vet så kanske fler vore intreserad OM rätt pris fanns att tillgå här hemma i Sverige.
Patrik D: Som det framgår av tråden så gäller det alltså minne till 1 GHz Powerbook 12" och det är inte samma rekomenderade minne... Apple kör Samsung och det vore det optimala eller tryggaste. Macoteket säljer i dagsläget inte 1 GHz-minnen till den modellen.
Ingen vore gladare än jag OM någon återförsäljare hoppade in i denna tråden och sa "om ni kan skramlar ihop 10 intreserade så ska vi göra ett specialpris"... är ju liksom att elda för kråkorna att de potentiella kunderna går utomlands och lägger sina beställningar. Gör dom inget åt detta så blir det som med vin och sprit, Norrmän handlar i Sverige, Svenskar handlar i Danmark, Danskar handlar i Tyskland och hela underlaget för branchen kan försvinna här hemma. Vad man än må tycka om det så måste den protektionistisa inställningen bort tack vare eller på grund av att vi lever i europa.
En tysk site har nu uppdaterat sin sida med att påstå att följande ska funka på denna 1 GHz 12" modell:
DDR-PC2700 (333MHz) CL 2.5, 200pol. , 2.5Volt, 200pol., 1.25 Zoll Bauhöhe
Für Apple G4 PowerBook 12" (1GHz), 15" und 17" Display (2003 Edition / Alu )
Kanske har dom rätt för denna info fanns inte för 1 vecka sedan... kruxet är bara att PB 12" - 1 GHz egentligen har DDR-PC2100 (266MHz). Pris 299,90 euro
http://www.dsp-memory.de/v1/catalog/product_info.php?cPath=1_18&products_id=1560&
+++