Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17" iMac utan SuperDrive?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 22:01

Varför kan man inte köpa en 17" iMac utan SuperDrive?

Jag har märkt nu att jag inte skulle klara mig med en 15" skärm (har 19" nu), men jag behöver ingen SuperDrive. Så om man tog en vanlig COmbo.drive istället, skulle den bli lite billigare (snål?). Men det alternativet kan man inte välja på AppleStore =(

  • Oregistrerad
  • 2004-03-06 00:25

För att skilja åt iMac 15" och 17" förutom skärmen så stoppar apple in massa grejer i 17" för att den skall vara i en dyrare prisklass...

Själv skulle jag suttit med en iMac 17" nu om man skulle kunna välja den utan superdrive... har eMac nu..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-06 08:24

Jag måste erkänna att jag också tänkte så innan men kan bara säga att en superdrive är verkligen ett lyft. Backup på arbete, filmer, ja rubbet är den lysande till. Tror faktiskt jag bränner mer dvd än cd-rom. Det hade jag aldrig trott faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-06 13:19
Ursprungligen av dennisb:

Jag måste erkänna att jag också tänkte så innan men kan bara säga att en superdrive är verkligen ett lyft. Backup på arbete, filmer, ja rubbet är den lysande till. Tror faktiskt jag bränner mer dvd än cd-rom. Det hade jag aldrig trott faktiskt.

Jag skulle gärna, väldigt gärna vela ha en superdrive... men 2500:- (ungefär?) är way too much när samma brännare löst kostar 1200 i butiken...

  • Medlem
  • 2004-03-07 12:35

Nu är det ju faktiskt inte så att den superdrive som sitter i iMac är en vanlig 5.25" enhet utan en slimmad modell i likhet med den som återfinns i Powerbook. För PowerMac G5 kan man tycka att superdriven inte är värd 2.200kr, därför väljer man bort den och köper en bättre superdrive (dubbelt så snabb) för 1200kr i butik istället. Med iMacen är det dock inte riktigt lika simpelt... räkna med att den slimmade enheten är betydligt dyrare än 1200kr.

1
Bevaka tråden