Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa till orginal fonterna i OS X?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-08 13:40

Hej!

Jag installerade Adobe Font Folio och efter det fick jag grymma problem med teckensnitten i Mail och iChat, säkert i flera program också... Vissa texter blir bara heroglyfer...

Nu upptäckte jag att det var Helvetica som strulade, tog jag bort det så funkade det igen..

Nu vill jag få bort ALLA fonter i systemet och lägga tillbaka orginalen igen.
Men jag hittar inte vart orginalfonterna finns på installationsskivan, sedan vore det kul att veta vart den har installeat alla nya...

/R

Det räcker troligen med att tömma mappen Hem>Bibliotek>Fonts.

Systemets typsnitt ligger i Hårddisk>Bibliotek>Fonts.

Om det nu inte är så att Adobe Font Folio varit dum och installerat på den senare platsen.

• Medlem
  • 2004-03-08 17:23

2 692 objekt i HD>Library>Fonts så jag antar att den lag fonterna där...

Kan man inte ta bort allt där och kopiera alla orginalfonter från install skivan??

• Medlem
  • 2004-03-09 20:13

Jag VET att nån av er vet hur jag löser detta utan att behöva installera om OS X.. Snälla...

• Medlem
  • 2004-03-09 21:37

Detta borde hjälpa dig på traven->
Sortera mappen som lista och sen efter typ, behåll i princip alla som heter .dfont
resten bör vara sånt som har installerats, sen så skulle jag satsa en tusenlapp på att
köpa in suitcase så slipper du lusa ner systemet med Font folio typsnitt (har du köpt font folio för x antal tusen)
så lovar jag att suitcase är värd att satsa på.

Men värre är det om du har ersätt typsnitt, men då skulle jag kolla på installation Cd av systemet och se
om man kan kopiera typsnitten rakt därifrån, men i princip kan du ta ur alla typsnitt utom
helvetica.dfont samt helvetica Neue.dfont

Ett gammalt beprövat tips är att använda färgmärkning när man är nöjd med typsnitten i
systemet då ser man enkelt om något program har installerat typsnitt där!

Micke

1
Bevaka tråden