Sen jag installerade Adobe InDesign 2.0 så har Illustrator 10 och Photoshop 7 börjat krångla. Även InDesign har några fel. Kan någon hjälpa mig?
Jag kör iBook med endast OS 10.2. När jag installerat InDesign 2.0 så funkar det inte att dra dokumentet genom att hålla in spacetangenten, kommando för temporär "Hand Tool". Handen kommer fram, men så fort jag rör musen försvinner den igen. Samma problem uppstår i Illustrator och Photoshop.
Även andra kommandon där tangentbord och mus används samtidigt krånglar, "Zoom Out" visar inget minustecken när jag har förstoringsglaset valt och trycker ner kommandotangenten. I Illustrator fungerar det inte att skala upp storleken på ett objekt och hålla inne "Shift" för att få rätt proportioner. Det går inte att duplicera ett objekt genom att hålla ner "Alt" och dra objektet. Jag kan inte dra ett objekt rakt genom att hålla ner shift
Allting fungerade bra med Illustrator och Photoshop tills jag installerade InDesign. Jag är ganska ny Macanvändare så jag kanske gör något enkelt fel. Känner någon till lösningen på mitt problem?
Tack på förhand,
pb