Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC 6.0

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Connectix har släppt Virtual PC 6.0 nu.

What´s new in this version:

* Speed improvement
up to 25% faster on Mac OS X
* Mac OS X Dock integration
* Enhanced back-up support in Mac OS X
* Improved USB printing support for increased compatibility
* Video support for Apple´s monitors, including the 23" Cinema Display
* Self-contained configurations; makes installation on several machines a snap.

Product Description: New Version 6 - Enhanced integration throughout and improved performance for Mac OS X users!

Connectix Virtual PC for Mac - Version 6 improved to let your Mac run Windows applications more productively. Virtual PC supports both Mac OS X and Mac OS 9, so it´s flexible enough to cater to every user. Virtual PC makes it easy to run Windows programs, access PC networks, use Windows-only Internet applications and share files with PC-based colleagues. With Version 6, those running the latest version of Jaguar will find an overall speed improvement of up to 25%. Users will experience a new Dock integration* which delivers the ability to launch Windows applications directly from your Mac OS X Dock! Other new features include desktop mounting of drive images*, increased video RAM and automatic detection of USB printers. (*Mac OS X only)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1006

25% snabbare räcker nog inte långt. På min G4/550 är VPC oanvändbart långsamt under OSX. Startar jag om i OS9 rullar det på helt OK...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2002-12-20 18:10

Samma reflektion som ovanstående talare.....men det är klart...man hinner ju fika mer med VPC under OSX...

Jag har en Pismo 500 (640Mb), en Pismo 400 (192Mb) och en iMac DV SE 400 (384Mb) och undrar om någon har testat VPC 6 på dessa maskiner. Kör MacOS 10.1.5.

Specarna på Connectix website säger visserligen följande:
Mac OS X
- Requires a minimum 500MHz native G3 or G4 Macintosh with a CD-ROM drive
- Mac OS X v. 10.1.5 or 10.2.1 (Jaguar) or later

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 08:34

VPC är en onödig produkt eftersom man kan köpa en billig skrutt-PC för samma slant. Och hur är man funtad i knoppen om man får för sig att använda Windows-program på en bärbar Mac?

Nämen hallå!
Det kan ju vara bra till sånt smått som inte funkar annars, typ foilmaker mm.

Nej, det är ypperligt bra. Om man är mobil vill man inte släpa med sig en skrutt-pc, och det är trevligt att ha allt integrerat i en mijö. Giventvis är det ingen upplevelse att köra emulerad pc, men det är det väl ingen som väntat sig

Tycker det är bra att kunna köra administrativa program, som tex bokföring och sådant, som har standardiserats från annat håll än man själv kan rå på.

För att återgå, är det någon som provat VPC6 på en låg MHz (400-500) G3´a? Någon prestandaökning?

Någon som testat open-source alternativet Bocchs? Testade v1.X, och den gick liderligt segt.

• Medlem
  • 2003-01-16 10:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Michael Nord:
25% snabbare räcker nog inte långt. På min G4/550 är VPC oanvändbart långsamt under OSX. Startar jag om i OS9 rullar det på helt OK...

VPC 5 funkar lika bra under X som i 9:an på in iMac G3 500Mhz med 640 i ram.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 12:56

VPC 6 strul!!
Jag körde tidigare på VPC 5 / OS9, ""fungerade OK"" men nu tänkte prova VPC 6 & VPC speedup för att förhoppningsvis få lite mer fart på grejerna under OSX.
Men vid installationen av VPC 6 så vill VPC
att jag ska skriva in (Admistrator password) så jag skriver in mitt användar lösenord, men VPC säger att mitt lösenord inte stämmer? Jag har ett minne av att jag hade samma problem vid installationen av VPC5 men jag kommer inte ihåg vad som var fel.

1
Bevaka tråden