Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man installera om Panther utan att formatera först?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har helt plötsligt fått diverse problem med Panther och min Imac (typ lampa).
Skivaren vill inte, går inte att synka med . Mac och Mail måste tvångsavslutas när jag stänger datorn.
Iphoto vill inte gå till Homepage hos . Mac osv. Är mycket irriterande.
Har fungerat jättebra hittills men så helt plötsligt så VILL INTE!
Har testat skrivaren från gammal Imac med Panther och där fungerar allt även synkning med .Mac.
Undrar nu om man kan prova att installera om Panther eller vad göra???
Har kört verktygsprogram och inga fel där inte.

MVH

Igrnemo

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-05 09:38

Det går rätt lätt och snabbt att installera om Panther utan att förlora allt. I ett tidigt skede (när man väljer installationsskiva, finns en knapp längst ner till vänster), kan man välja om man vill arkivera det gamla systemet men behålla användarna och nätverksinställningar. Välj det. Du kan även anpassa installationen och undvika att installera om alla program (fast du kanske vill göra det när de ändå krånglar). Då är du tillbaka med ett fräscht system på mindre än en timme. Specialare i gamla systemet hittar du i en mapp i roten med ditt gamla system i, om du saknar dem.

Har du testat att slänga bort inställningsfilerna (plist filer i Bibliotek/Preferences/ i din hemmamapp) på de krånglande program?

Tack snälla!

Jag gjorde som du rekkommenderade och nu har jag en glad Imac igen.
Gick snabbt och lätt.

MVH

Igrnemo

1
Bevaka tråden