Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang. högerkolumnen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2004-03-10 16:29

Kolumnen "De 30 senaste nyheterna" till höger passar inte in. Verkar inkastad som en panikåtgärd. Inge' snyggt alls. Funktionen som sådan är helt OK, men...

Förslag:
1. För att behålla 800x600 style:
Låt "De 30 senaste nyheterna" ingå i högerkolumnen på startsidan, tillsammans med Apple Store, MacNN, ThinkSecret etc. För besökare som återkommer minst en gång varje dag (som jag), kan man låta den fliken vara stängd eftersom man redan läst alla nyheter allt eftersom de visats på startsidan.
Nyhetsservicen finns då kvar, men det stör inte layouten.

2. Om ni ändå ska ha en extra högerkolumn:
Lägg in alla de rubriker ni har på startsidan (Apple Store, MacNN, ThinkSecret etc.), med möjlighet att öppna/stänga, plus de 30 senaste nyheterna, plus - och detta saknar jag - de senaste inläggen. Att hela tiden ha listan på de senaste inläggen till höger - oavsett var jag är någonstans i 99mac - hade betytt rackarns mycket mer för mig än att ha de senaste nyheterna tillgängliga hela tiden.
Och slutligen - fixa till så att högerkolumnen passar in i övrig layout.

Se bifogad gif.

/Bosse

PS. Ser ni att den "mjukare" 3D-stilen för rubrikerna inte är genomgående? Meningen? Miss?

Bra tänkt! Jag bollar vidare med utvecklingsgänget!

1
Bevaka tråden