Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkliga skräptecken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har upptäckt att en del text i både Safari och Mail skrivs med något konstigt matte-typsnitt, vilket resulterar i att man inte kan läsa texten. Jag har kollat programmens inställningar, och valt vettiga typsnitt, men utan resultat.

Vad är fel? Någon som vet?

/Jens

Dyker upp för mig med då och då i Safari här på jobbet men jag har inte lagt någon tid på att hitta en lösning. Omstart av Safari tar bort problemet för stunden. Hemma kör jag båda Safari och Mail och där har jag inte sett problemet alls vad jag kan komma ihåg. Om jag tar mig en funderare på vad som skiljer installationerna åt så kommer jag att tänka på WindowShade X. Den har jag inte inlagd hemma. Har du den på din dator?

Jag har hittat lösningen på problemet. I mitt fall var det ett tysnitt i Helvetica-familjen som låg och spökade. Jag kastade bort det och då valde burken rätt (ett läsligt) typsnitt.

/Jens

Det stående bekymret i OS X... jag vill ha Helvetica i PS-version aktiverat men programmen vill ha Truetype...

Mail och Safari vill väl använda Helvetica Neue?
Jag har kastat TT-versionen av den från systemet och ersatt med PS1-snitt, det funkar perfekt.

Vill minnas att det fick program att tvärnita i OS X för ett år sen... dags att testa på nytt m a o.

1
Bevaka tråden