Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage och spam

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-02 23:27

Någon som lyckats filtrera bort spam effektivt i Entourage X? Eller är det lika bra att satsa på SpamSieve? Finns det någon annan fungerande programvara som man kan lära en användare att sköta själv? Tacksam för tips!

Sortera in all HTML-mail (vars avsändare inte finns i adressboken) ner i papperskorgen. Det tar hand om ca 99% av all spam. Jag får mellan 50 och 100 spam om dagen och efter den regeln så är det mycket bättre. Titta igenom papperskorgen då och då och lägg till avsändare du känner i adressboken.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-13 00:42

Jag köpte SpamSieve och det har fungerat klockrent med Entourage. Kan klart rekommenderas.

• Medlem
  • 2004-03-13 10:45

jag lägger upp filter som reagerar på ord. Fungerar fint.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-03-13 23:46

Förutom Taz's självklara tips som funkar alldeles utmärkt, så kanske du har möjlighet att lägga ett filter redan i mail servern, dvs innan du ens får det till datorn.
Själv har jag egen mailserver som jag satt att bounca alla mail som innehåller siffror i avsändaradressen. Funkar klockrent. Jag får kanske ett spam var tredje dag. (fick förstås göra ett undantag för siffran "9" så att mail från 99mac kommer fram)

1
Bevaka tråden