Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kabel fungerar med inte trådlöst (WiFi Router DI-624+)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 22:28

Jag har kopplat upp routern (Dlink DI-624+) mot internet, och stoppar in nätverkskabel till PC:n, allt fungerar fint. Men när jag försöker koppla upp min iBook (white med panther) via trådlöst så fungerar det inget vidare.

Jag får upp namnet på trådlösa nätet. Jag får full signal, men jag får verken tillgång till det webbaserade gränssnittet, internet eller till pc:n. Allt fungerar utmärkt om jag stoppar i nätkabeln.

Vad kan vara fel? Vore toppen om någon kan hjälpa mig.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-03 22:52

Har du slagit på någon form av accesskontroll (MAC, WEP etc) på routern? Kanske något att kolla upp.

• Oregistrerad
  • 2004-03-03 22:55

Jag tror allt ska vara standard. Det är inga lösenord eller liknande inställda i alla fall. MAC vet jag inte riktigt vad det är.

Det känns inte som om man direkt kan ställa in något på iBooken, bör jag kunna köra med DHCP? Eller behövs IPv4 kanske inte alls!?

Senast redigerat 2004-03-03 23:24
  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 23:24

Hade samma problem med min Dlink 614+, efter mycket funderingar kom jag fram till routern var inställd på Dlinks egna x4 läge (22Mbit). Titta efter så att det inte är något sånt som kan vara aktivt, vet att vissa nyare Dlink routrar har ett läge för 108Mbit samma sak där. Slog som sagt av den och nu fungerar allt klockrent!

• Oregistrerad
  • 2004-03-07 23:57

Tack, men den är tillbakalämnad och jag ska ha en billigare .11b-modell istället. Blir billigare så, om jag inte lyckas vara uppkopplad med modem för 500 kr innan jag byter

• Medlem
  • 2004-03-14 21:01

Jag har haft exakt samma problem och det löste sig när jag uppdaterade D-Linkens firmware till v. 1.5

1
Bevaka tråden