Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att installera eller inte, det är frågan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 16:46

Hej.
Jag har just skaffat mig en ny dator. När jag ville installera FlashMX på den, så hittade jag inte "pärmen" med mina installationsskivor. Då testade jag att bara kopiera över FlashMX-mappen från applications i min gamla dator. Och det funkade alldeles utmärkt.

Så min fråga är: Vad gör installationsprogrammet? Missar jag något, eller kan jag köra på den "installationen" jag gjorde? Det verkar funka hur bra som helst...

• Oregistrerad
  • 2004-03-14 11:45

Problemet är nog att installationen installerar oxå många filer i /Library/Application Support/ mappen. Vissa program (Adobes t ex) kräver att alla filer som Adobe installerar finns där annars startar inte programmen eller det fattas viktiga funktioner. Kan vara liknande med Flash.

//Rob

• Oregistrerad
  • 2004-03-14 13:11

Men det startar och funkar utmärkt, såvitt jag har märkt. Kan det inte vara så att filerna i Application Support skapas om de inte finns?
För som det är nu, så har jag inget problem, jag är bara lite förbryllad...

• Medlem
  • 2004-03-14 14:31

Panther i blå/vit G3 ?

SOS !

Kan någon med erfarenhet svar på dessa frågor:

1. Är det praktiskt möjligt att köra panther i en blå/vit G3 300

2. Har trots försökt starta upp installations cd:n men datorn startar inte om från skivan, vad kan vara felet ?

Har 9.2 och firmware 1.1

Snälla hjääääääälllp !!!!!!!!!!! jag har försökt i två dagar och känner att jag håller på att bli psykfall.

/ Affy

• Oregistrerad
  • 2004-03-14 16:48

Hmm.. har egentligen ingenting att göra i denna tråd men det ska gå att installera Panther på en Blå/Vitt G3a. Du kan förresten takta upp den till 350Mhz utan några problem. Ta bort allt som är anslutet till datorn. USB och Firewire och allt annat oxå.

//Rob

• Medlem
  • 2004-03-14 21:49

Lessen glöm mig !

Jag gjorde ett misstag, harde tänkt skapa en ny tråd.

/Affy

1
Bevaka tråden