- Gäst
- Oregistrerad ●
ahh tackar, testade det nu men det var inte helt bra kändes det som..
Kan man få programet på fullskärm?
å hur högerklickar jag i win funka inte å göra som man gör vanligtvis på ibooken.
Nu funka högerklicken men det är väldigt ful grafik typ som om det vore en gammal dator... hittar inga inställningar i programet som fixar det.. går det att lösa eller ska jag sattsa på annat program
Utan att ha provat det undrar jag om det inte också är möjligt att köra med Citric ICA Client? Vad jag förstår är Terminal Services originalet som M$ har licensierat en delmängd av och kallas Remote Desktop. Det finns en annan tråd i ett annat forum om någon som blev tvingad av sin IT-avdelning att köra TS via webben (som ju var lite felaktigt installerad på TS-sidan av IT-avdelningen) så när det inte gick fick han sig en PC på bordet. Hepp!
Mer info om detta tack någon? Så slipper jag kanske helt att sitta vid PC:n
Inställningarna för bildkvaliten gör du i options..välj display, höj upplösningen eller Öka colors till thousands eller miljons, men då sabbar prestandan... Där kan du okså välja full screen..
Det jag inte får igång är att logga in i windows.. "Det gick inte att logga in PGA en begränsning i kontot"
Mer info om detta tack någon? Så slipper jag kanske helt att sitta vid PC:n
Inställningarna för bildkvaliten gör du i options..välj display, höj upplösningen eller Öka colors till thousands eller miljons, men då sabbar prestandan... Där kan du okså välja full screen..
Det jag inte får igång är att logga in i windows.. "Det gick inte att logga in PGA en begränsning i kontot"
Var hittar du options i programet?
Tror de kan bli knas om man har XPhome (yeck!)
Kolla på mactopia, men jag tror det var så (men vem vill ha XPhome?)
XP Home, har allergi på det,, XP home ligger knappast på PC burken.. När jag skapar ett nytt konto sidan om mitt egna, så går det att logga in på det utan problem... men inte på mitt "huvudkonto".. Någon Inställning/App som spökar på PC:N..
Du måste inte ha lösenord, men det är en inställning i den win xp burk du ska styra som måste ändras då. Standard kräver lösenord.
Yepp fixade, visste inte om att man behövde ha lösen, allt funkar prima nu..
thx!
Det finns något som heter VNC (Virtual Network Computer) som gör en gratis-programvara för att fjärrstyra datorer. Timbuktu pro från Netopia fungerar också för PC.
Men av alla dessa tre tycker jag att Terminal Services är absolut bäst och snabbast och smidigast.
/Ola
Jag föredrar att använda Haxials KDX för att fjärrstyra mac från pc och pc från mac och mac från mac etc
Funkar finfint för mig när jag sitter i skolan och behöver styra datorerna hemma.
Från version 1.0 och frammåt har det möjligheten att köra view/control server och det funkar snabbt och enkelt.
Jag föredrar att använda Haxials KDX för att fjärrstyra mac från pc och pc från mac och mac från mac etc
Funkar finfint för mig när jag sitter i skolan och behöver styra datorerna hemma.
Från version 1.0 och frammåt har det möjligheten att köra view/control server och det funkar snabbt och enkelt.
Detta vi kör med funkar ju perfa, men är Haxials KDX snabbare?,,
Vet ej, har aldrig testat något annat än Timbuktu Pro, diverse VNC-versioner och KDXClient/Server.
av dom tre är iaf KDXClient/Server enklast och bäst imho.
Vet någon om en OSX-klient för VNC som fixar svenska tecken? Har testat Chicken, VNCThing och VNCDimension. VNCThink kommer närmast. Inga svenska tecken, men den mappar åtminstone inte om tangenterna på samma sätt som de andra två.
RDC fungerar med ÅÄÖ. (Men något man måste se upp med är vilket "tangentbord"/språk som är inställt för den användaren man loggar in med på servern. Om det finns en liten blå ruta i inloggningsdialogen i Windows som det står EN på, så är ditt tangentbord inställt på engelska, då får du inga åäö. Om det står SV är det på svenska och "all is well". Kika in inställningarna som gömmer sig bakom den lilla pilen i inloggningsrutan i RDC (kanske anges det där), eller så ändrar du tangentbordsinställningen i Windows efter att du har loggat in.