Jag uppdaterade alla datorer igår till 10.3.3. Efter sedvanlig omstart kom problemen!
När jag använde Komando N i Finder kommer nätverksanslutningsrutan upp. I den loggar jag in som vanligt mot servern och....badbollen får spratt...och jag ser den snurra på i all evighet.

Gör en tvångsavslutning på Finder och tänker att jag bör göra en behörighetsreparation efter installationen. Jag använder Komando N igen för att komma åt verktygsprogrammen och vad händer...Jo, nätverksanslutningsrutan kommer fram igen....jag klickar på avbryt och....badbollen får spratt. Samma visa om igen med Finder omstart. Jag undviker nu Komando N och provar istället att klicka på Macintosh HD för att på så stätt nå verktygsprogrammen och vad händer....Ni kan väl gissa. Just det, samma sak. Nätverksanslutningsrutan dyker upp och vägrar försvinna när jag försöker avbryta. Samma visa om igen men denna gång försöker jag med Shift komando U (gå till verktygsmapp) Gissa igen vad som händer...

Jag är fast!!!

Jag testar att göra en omstart på datorn (G5) med nätverkssladden bortagen och då kommer jag åt verktygsprogrammen. Jag gör en behörighetskontroll och reparation. En massa fel upptäcks och repareras. (Som alltid vid uppdateringar.)

Nu pluggar jag in nätverkskontakten igen och efter en stund kan jag som tidigare ansluta till servern. Ja, det fungerar tänker jag. Det visar sig vara lite si och så med detta. Idag igen på morgonen hade dator nr 2 problem med serveranslutning och jag var tvungen att göra samma sak med den.

Är det någon som har haft liknade problem? Har jag gjort något fel?

/Per