Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote utan Desktop

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker få igång min Remote Desktop Klient, dock utan framgång, när jag skall "adda" ny computer så frågar den efter namn och lösen, jag anger korrekt namn och ingen lösen (för jag har ingen), invalid säger den hela tiden. Någon som vet varför? Tacksam för svar...

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-20 23:25

Alla konton har ett lösen...

Vet inte bara vilket....loggar alltid in utan lösen, i min kontoinfo har jag inget alls...

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-20 23:32

Gå till 'Systeminställlningar/Konton' och ändra 'Lösenord'.

har dubbegjort det, funderade på om jag faktiskt skulle lägga inte lösen istället för inte ha något...
...men det verkar inte som....tror istället att man måste göra något åt behörigheterna i admin-funktionen i programmet som jag inte hittar, snurrigt..men jag skall prova lösen också, tack...

alltså "till" istället för "inte", fort men fel

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-20 23:39

Just det

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 02:14

man måste väl skriva in namn och lösen på en användare på den burken man vill styra?
En användare som också har tillåtelse genom ARD inställningarna på burken man vill styra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-21 08:42

I 10.3, konfigurerar du i vilket fall Apple Remote Desktop-inställningar, behörigheter och vilka konton som skall kunna använda det, via "Sharing" i "System Preferences".

1
Bevaka tråden