- anon1894
- Medlem ●
iPhoto vägrar starta efter uppdateringen.
I dockan bytte iPhoto ikon till en ikon som liknar textredigerares ikon.
När man klickar på den så hoppar den en gång och försvinner sedan.
Gå till programmappen och dra en ny länk till dock därifrån.
iPhoto vägrar starta efter uppdateringen.
I dockan bytte iPhoto ikon till en ikon som liknar textredigerares ikon.
När man klickar på den så hoppar den en gång och försvinner sedan.
Kan det inte vara så att du har haft iPhoto på en annan plats än i Programmappen?
Då "installeras" bara de nya filerna i Programmappen. Programmet går inte att starta och får en genericicon?
Om ja så löser man detta genom att lägga in iPhoto i programmappen och och köra uppdateraren en gång till.
Kan det inte vara så att du har haft iPhoto på en annan plats än i Programmappen?
Då "installeras" bara de nya filerna i Programmappen. Programmet går inte att starta och får en genericicon?
Om ja så löser man detta genom att lägga in iPhoto i programmappen och och köra uppdateraren en gång till.
Nej jag har haft det i programmappen hela tiden.
Kom igen nu... det är inte precis första gången man installerar/uppdaterar. Kastade programmet - ominstallerade (i programmappen, var annars??) - 4.0 funkar fint - uppdaterar - ikonen försvinner, programmet blir 7MB stort och startar inte.
Det där hände mig några gånger för ett tag sen, innan 4.01. (tre veckor sen ung.), problemet då var att det funkade för mig, medan den andra användaren bara fick upp frågetecken i docken och hennes program bara var 7mb. Skumt som tusan, men efter radering/ominstallation funkar det igen (ta i trä).
Jag uppgraderade precis till 4.0.1. Jag har det inte i docken utan startar det via Launchbar och det fungerar som det ska. Just nu håller den på att uppdatera sitt bibliotek.
Det verkar som programmet tappat sina språkfiler... Kan det vara detta som problemet? Någon som har koll på sådana saker?
Jag har ominstallerat och uppdaterat två gånger och samma sak händer då också.
Det verkar som programmet tappat sina språkfiler... Kan det vara detta som problemet? Någon som har koll på sådana saker?
Jag har ominstallerat och uppdaterat två gånger och samma sak händer då också.
Funkar bra för mig efter en reparation av behörigheter.
Skivverktyg, ligger i mappen Verktygsprogram i Program-mappen.
Markera hårddisken i programmet, klicka på knappen Reparera skivbehörigheter.
Hade också samma problem som southtown och många andra. Efter reparering av behörigheten funkar iPhoto men ikonen i docken är fortfarande förändrad. Fungerar inte att dra bort den och sedan lägga till igen. Den ändrar utseende direkt! Ikonproblemet har jag på en av de två datorerna jag använder.
Övergångarna till "Bildspel" har försvunnit. I version 4.0 hade jag kuben och ett par till.
Nu har jag bara "Inget" att välja på.
Funkar på min PM G4 dual med ATI Rage 128 kort - antar att du har samma kort eller bättre i kuben så det borde lira...
Testa att installera om!