Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår kraschade iTunes för första gången. Jag fick upp ett felmeddelande som lydde: Ett allvarligt fel inträffade när filen "iTunes 3 Music Library" skulle sparas. Efter att jag tryckt på OK-knappen stängdes programmet ner. Jaha, tänkte jag, och startade upp det igen, det fungerade fint i ungefär tre minuter, sen hände samma sak igen. Jag provade då att installera om iTunes och det fungerade smärtfritt tills nu den här morgonen då jag får upp samma meddelande efter att ha kört iTunes i ett par minuter.

Någon som vet vad det här är och vad man gör åt det?
Jag kör MacOS X 10.2.4.

Hade precis samma problem. Det bildades temp-filer i itunes i biblioteket. upp till 99 st sen bommade programmet som du beskriver. Fick förklarat för mig att det var för lite HD-utrymme på disken. Flyttade en del till annan partition och slängde annat. Sen funkade det som vanligt igen. Kan det vara så tror du?

Jag har den gamla hårddisken som följer med iMac DV/SE på 13Gb (jag ska byta den när ekonomin tillåter) och den är partionerad, kör både classic och x. När jag slängde iTunes för att återigen installera det så flyttade jag bara musikmappen till skrivbordet och la sedan in det igen men jag hade filerna på samma partition hela tiden. Några temp-filer har jag inte sett till.
Men ja, nu verkar det har ordnat upp sig, en god vän rekommenderade att jag zappade p-ramen (heter det så?) för fler program började krascha och ha sig, tex direct connect, word (men de är så kraschbenägna i vanliga fall, jag tänkte att de kanske inte hade så mycket med saken att göra) och sen mail. Efter ha gjort detta så fungerar allt fint, nu har jag kört iTunes i en timme utan problem, så man får väl hoppas att det håller i sig.

Vad är det egentligen i de där ´temp´-filerna?

vill slänga dom åt fanders ju!

Anders

1
Bevaka tråden