Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Limewire

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som använder Limewire?

Jag får inte Limewire att "connecta" är det någon som har något tips på inställning som kan vara galet ? ( det har fungerat tidigare )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-01 12:07

Brukar vara gnällig när det kommer till att connecta när man inte har saker i sin "Shared" mapp.

  • Oregistrerad
  • 2001-10-01 12:46

För mig brukar det inte vara något problem med att connecta. Men själva programet fryser i bland till för att sedan starta igen och dessutom tar det evigheter evighet att starta det. Finns det någon lösning??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-01 12:55

Tror att det är något skit med ditt system. Hade samma problem tills jag installerade om systemet. Nu funkar det mycket bra. Visst det är långsamt men om jag har förstått det rätt så är programmet skrivet i java och det är inte alltid så snabbt.

  • Oregistrerad
  • 2001-10-01 13:27

har faktiskt precis laddat nytt system och om formaterat hårddisken så nu ska jag ladda ner limewire igen så får vi se om det blir bättre.

  • Oregistrerad
  • 2001-10-01 17:19

Nu har jag installerat version 1.7 av lime wire och den verkar funger lite bättre med det är fortfarande inte speclielt snabbt, men det kanske beror på att det är skrivet i java.

kan berätta att jag använder lime wire mestadels till att ladda musik och jag brukar finna det mesta men det är inte på långa vägar lika snabbt som napster var. I napster skulle jag aldrig bry mig om att ladda ner något som gick slöare än 50 men i lime wire blir jag tvungen till det ofta tyvär.

Limewire har definitivt varit skakigt i uppkopplingen de senaste dagarna. När jag installerade 1.7 gick det fantastiskt snabbt i förhållande till tidigare, men nu är det supersegt.

kan berätta att jag använder lime wire mestadels till att ladda musik och jag brukar finna det mesta men det är inte på långa vägar lika snabbt som napster var.

Har du testat AudioGalaxy? När det väl fungerar (man får connect med centralservern alltså) så är det mycket bättre än Limewire om det är mp3-or du är ute efter. Gränssnittet kan tyckas bökigt till en början (man använder sig av sin browser för att söka efter låtar) men efter ett tag tycker man det är riktigt smart och effektivt

Ladda ner MacSatellite

Finns det några andra P2P program att rekommendera.

Själv tycker jag Limewire 1.7 fungerar kanon bra ( när det fungerar )...

  • Oregistrerad
  • 2001-10-02 14:43

Då har jag laddat ner audiogalaxy. Det känns lite konstigt att använda sig utav browsern men det fungerar. Jag testade att ladda ner tre kända låtar för att se hur fort det gick och de tre låtarna som jag försökte mig på gick den snabbaste i ungefär 30 kb/s. Det var inget hastighets rekord direkt. Men jag får väl pröva fler innan jag drar en slutsats. Det som var bra var att det var lätt att söka (kanske bättre än napster) och att det fanns ett bra sortiment.
Tack för tipset Petter!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-02 14:54

Audio galaxy är skitbra, jag har haft hastigheter upp till 1mb/s.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-02 14:57

Jag använder rapster ochså, det kan vara lite krångligt att hitta nån bra server men när man väl gjort det funkar det bra

  • Oregistrerad
  • 2001-10-02 15:41

I napster hade jag som mest en hastighet på ca 400 kb/s, det var tider det.

Har problem med Limewire 1.7 efter uppdatering till 9.2. Startar inte ens alltid.
Däremot i OSX fungerar den versionen
klanderfritt, och som jag tycker, något snabbare.
Bosse

Masterboy:
Vänta dig inga hastighetsrekord på nedladdningar via AudioGalaxy.
Det är mer ett program man drar igång och låter stå på ett tag. Det stora utbudet av låtar samt den smarta queue funktionen tycker jag överväger att det inte går så snabbt att ladda ner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-02 17:37

Jag tycker det ofta går skitfort att ladda ner, brukar ligga mellan 100 kb/s och 900 kb/s för mig

  • Oregistrerad
  • 2001-10-02 21:43
Citat:

Skapades ursprungligen av: Erik Granberg:
Jag tycker det ofta går skitfort att ladda ner, brukar ligga mellan 100 kb/s och 900 kb/s för mig

I vilket program då??? och vad har du då för uppkoppling???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-02 23:04

Audiogalaxy, uppkopplad från min högskola

Själv har jag mer & mer börjat köra MacTella (?) istället för LimeWire, som känns lite väl seeegt. Det verkar som om jag får träffar på samma saker i MacTella som LimeWire, men jag är osäker på det.

Sen tycker jag Aimster verkar lovande, trevligt att man kan gå in & browsa en användare (efter mer i samma stil t.ex.), men det är en lite buggig beta jag har. Färre träffar än LimeWire också tycker jag, men det är ofta andra träffar, man får lite bredd i sökandet.

Men visst var det väl lite bättre fräs & fler träffar på Napsters tid? (Synd bara att jag inte hade fått min ADSL då...)

  • Oregistrerad
  • 2001-10-04 13:13

efter att ha prövat audiogalaxy så var jag inte speciellt nöjd eftersom man inte kan ladda flera låtar samtidigt och att det är så slött. Men idag när jag höll på att ladda och tyckte att det tog en evinlig tid, klickade jag omkring med musen och kom på att om jag klickar på "hastighets mätaren" på den sång som man laddar ner kan man öka hastigheten. (man får dock ej dubbel klicka för då öppnas ett nytt fönster) I ett fall kunde jag öka från ca 15 kb/s till ca 300 kb/s.

Detta tycker jag är väldigt märkligt och dessutom sjuker hastigheten efter ett tag igen så för att behålla en hög hastighet så måste man klicka igen när hastigheten sjunker.

Ska det verkligen funger så här och finns det någon som kan förklara detta för mig, för jag tycker detta är verkligen konstigt.

[ 04-10-2001: Meddelandet ändrat av: Masterboy ]

man inte kan ladda flera låtar samtidigt

Delar du med dig minst 35 låtar/filer?
Om du inte gör det så kan du bara ladda ner en låt i taget.

1
Bevaka tråden