Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns bilderna

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-25 11:45

Hej
Laddade hem uppdateringen och allt funkade kanon för mig. Satt och pillade med lite ikoner och gjorde snyggt...Ni vet.
efter detta nu när jag skall öppna Iphoto så säger den att den inte kan hitta bildbiblioteket. Så jag satte igång och leta. har alla foton på en extern disk...Men var f-n är biblioteket. Hittar 2004, hittar mappar 01,02,03 och så vidare i all oändlighet...men var är biblioteket.
Detta kanske är en trivial fråga, men just nu viktig som f-n

Tack för hjälpen så här i förhand.

borde ligga i "Bilder". Sök efter iPhoto Library i Finder (Äpple-F). Hoppas det löser sig!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-25 12:44

Så ja...Men varför har man 5 olika library??? Det där är lite skumt för mig eller har alla de så???
tack för hjälpen i alla fall.

Ursprungligen av Kronér:

Så ja...Men varför har man 5 olika library??? Det där är lite skumt för mig eller har alla de så???
tack för hjälpen i alla fall.

Mapparna är logiskt ordnade i års-, månads- och dagsnummer

• Oregistrerad
  • 2004-03-25 12:50

I iPhoto library är det sorterat År> månad > dag. Väldigt logiskt alltså.

Edit: jahapp, Saffran hann före...

• Medlem
  • 2004-03-25 12:53

Jag tycker det är stört omöjligt att hitta en bild i bildbiblioteket utan iPhoto. Ibland vill jag öppna en bild i direkt PS, men tvingas snabbt ge upp och får exportera från iPhoto för att hitta den.

• Oregistrerad
  • 2004-03-25 13:08

Har ni missat att det går utmärkt att dra ut en bild ur iPhoto fönstret till t. ex. PS ikonen för att redigera den där?

• Medlem
  • 2004-03-25 13:19

Varför ska man tvingas in i iPhoto öht? Bättre med ett överskådligt bibliotek.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-25 13:26

Håller med, det känns lite för snurrigt... Om man nu vågar klaga på moder apple

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-25 16:03
Ursprungligen av Baron:

Varför ska man tvingas in i iPhoto öht? Bättre med ett överskådligt bibliotek.

Jag förstår inte frågan. iPhoto är ju biblioteket.

• Medlem
  • 2004-03-26 15:13
Ursprungligen av Macus:

Jag förstår inte frågan. iPhoto är ju biblioteket.

nej, iPhoto är programmet man tittar i biblioteket med,

Jag använder iPhoto till att titta på bilder i, och då är det bra. Men om jag vill hämta en bild från iPhoto-biblioteket till PS skulle jag föredra om jag slapp öppna iPhoto först.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-03-27 10:10

iPhoto lägger bilderna i en viss struktur på datorn som sagts här.

Citat:

Mapparna är logiskt ordnade i års-, månads- och dagsnummer

Men man behöver ju inte använda iPhoto för detta utan kan mata in bilderna själv i egen struktur, eller?
Men är inte strukturen som iPhoto använder sig av logisk?
I vilken struktur skulle ni vilja ha det i istället för ett antal tusen bilder?

Verkligen irriterande att söka efter bilder på andra vägar än med iPhoto när ensamma bild hamnar fem lager ner i mappstrukturen i egna mappar. Det blir ju tyvärr helt lönlöst.

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-25 13:51

Ställ in iPhoto så att när du dubbleklickar på en bild, öppnas den direkt i Photoshop.

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-25 13:55

IPhoto verkar dela in folk i två läger. Det ena för dom som vill se och njuta av BILDER. Det andra som vill pula och krångla med FILER.

Vet man när bilden togs är det superenkelt att hitta. Annars är det svårare. Då kan man behöva dra igång iPhoto. Men för mig personligen så behöver jag oftast dra igång iPhoto ändå för att jag använder mig mycket av albumfunktionen för att sortera ut de bra bilderna.

Ibland tycker jag det är jobbigt att hitta bilderna Både i i iPHOTO och i finder.

Men det är nog till största delen mitt eget fel som inte döper om dem eller lägger dem på rätt ställe.

Sorterade t.ex efter familj , natur , hundar , katter.

Men använder man de olika programmen för fotoredigering ofta så kommer man snart på i vilken ordning man skall leta.

Det som är lätt med Mac OSX är ju "drag and drop"

Var i Malmö idag på YFO grejen Studio CC Digital. JAG VILL HA HASSELBLAD MED DIGITALT BAKSTYCKE
VILL HA VILL HA.

och en EPSON 7600 ( Perverst ) Rena porren

Hästarna måste springa som jag spelar eller jag får köpa en Bingolott med snurrhjulsvinst

1
Bevaka tråden