Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aninstallera Developer Tools?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man tar bort Developer Tools?
Nej det går inte att bara slänga den. Root grejer?

• Medlem
  • 2003-05-07 12:26

Det finns ett program vid namn OSXPM, som bl a hanterar installerade paket. Sök på Versiontracker.

• Oregistrerad
  • 2003-05-07 12:28

Prova att öppna visa info-fönstret (äpple + I) och ändra så att din användare äger mappen.

• Oregistrerad
  • 2003-05-09 08:47

Jag har inte installerat dev tools cdn. Om man inte är hardcore utvecklare, har man något utbyte av innehållet på den då?

• Medlem
  • 2003-05-09 08:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Goka
Jag har inte installerat dev tools cdn. Om man inte är hardcore utvecklare, har man något utbyte av innehållet på den då?

Nej, såvida du inte vill använda X11, och installera paket som kompileras från source. Jag hade jätteproblem med det, innan jag förstod att man måste installera dev tools. Jag fick tipset när jag rapporterade att en installation inte fungerade i Fink. Utvecklaren svarade inom tio minuter, innan dess hade jag inte läst att det behövdes någonstans.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Nej, såvida du inte vill använda X11, och installera paket som kompileras från source. Jag hade jätteproblem med det, innan jag förstod att man måste installera dev tools. Jag fick tipset när jag rapporterade att en installation inte fungerade i Fink. Utvecklaren svarade inom tio minuter, innan dess hade jag inte läst att det behövdes någonstans.

Det var X11 som gjorde att jag installerade Dev. Tools.

• Medlem
  • 2003-05-09 09:29

Provade du OSXPM, och gick det att avinstallera?

Tog bara och ändrade behörighet på mappen, och så var det bara att slänga den. Tack för hjälpen alla.

• Oregistrerad
  • 2004-03-25 21:00

Jag vet... gammal tråd.

Men jag upptäckte att vid installation av Developer Tools så står det att det tar nånstans runt 800MB utrymme på HD'n.
Men Developer Tools-mappen innehåller "bara" drygt 400MB...
Vart har de resterande 300+MB tagit vägen?

xcode

/Developer/Tools/uninstall-devtools.pl

1
Bevaka tråden