Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt att maila..ibland..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-28 01:36

Jag har en lite fråga,, vad är det som kan vara galet när det helt plötsligt inte går att skicka mails, ( ta emot funkar),, detta fel dyker upp ibland och kan försvinna lika snabbt,, och det gäller både mail & entourage,, kan det vara brandväggen i routern som bråkar..

//F

Det brukar nästan alltid bero på vilken smtp server som är angiven i ditt mailprogram. Nästan alla internetleverantörer har numera stoppat möjligheterna att skicka mail via deras smtp om man inte har loggat in mot just deras server. Kolla där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-28 09:26
Ursprungligen av SockerConny:

Det brukar nästan alltid bero på vilken smtp server som är angiven i ditt mailprogram. Nästan alla internetleverantörer har numera stoppat möjligheterna att skicka mail via deras smtp om man inte har loggat in mot just deras server. Kolla där.

Fast då brukar man få upp ett felmeddelande att Mail inte godkänner servern. Ett tips är att lägga upp en liten lista på smtp-servrar i Mail att välja mellan. Beroende på vilket nät man för stunden är uppkopplad mot kan man då enkelt byta server och maila ändå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-28 14:09

Jag får detta fel meddelande i mail:

BREVET KUNDE INTE LEVERERAS.
Det går inte att ansluta till servern “[email protected]” på port 25.

Du kan försöka att skicka med en annan server. Alla brev kommer att gå via den här servern tills du avbryter eller ändrar dina nätverksinställningar

Vad kan det betyda??

• Oregistrerad
  • 2004-03-28 14:16

Jag fick samma sak den 15:e då Telia spärrade port 25 för mejl jag skickade med annan hemadress än .telia.com.
På Telias hemsida skrev dom att dessa avsändaradresser skulle ha en annan server. I detta fall smprelay.telia.com.

Kolla med din leverantör.

Lennart

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-28 14:24

Jag har mailat dom,, så får jag se vad dom säger..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-28 15:40

en grej som är lite oklart ""eller kanske inte"" ,, men det är att jag kan maila helt utan problem inom mina mailadresser som ligger på min domän,,

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-29 11:46

Japp,, det var bostream som hade gjort nått.. fick en ny smtp server så funkar allt igen

1
Bevaka tråden