Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat mot PC?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det sägs att iChat 2.1 skall klara att koppla upp sig med ljud och bild mot PC-burkar som kör AIM5.5.
Jag får dock inte till det. Är det nån som lyckats?

Jag kan inte klicka på telefonsybolen i iChat och min PC-motpart får nåt felmeddelande i stil med att jag inte stöder Talk-funktionen när han försöker ringa upp mig.

Det har diskuterats tidigare i många trådar. Av någon anledning så klarar de nuvarande versionerna bara ljud tillsammans med video. Det är bara att hoppas på att ljudchat stöds i framtida versioner

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 05:28

Har din pc-polare XP? Verkar vara en förutsättning på PC-sidan. Och dessutom måste man som sagt köra både ljud och bild samtidigt...

/P

Ok, tack för svaren, misstänkte det hade diskuterats tidigare men hittade inga inlägg då. (Nu gjorde jag det efter att ha tagit mig i kragen)

Märkligt att enbart ljud inte stöds när ljud och bild funkar. Men det är väl nån PC-logik jag inte förstår.
Följdfrågan blir väl nu om man kan fejka att man har en webcam och bara använda ljudet då...

Senast redigerat 2004-04-02 11:37

Window XP inställningar!

Ursprungligen av krillekrokodil:

Det sägs att iChat 2.1 skall klara att koppla upp sig med ljud och bild mot PC-burkar som kör AIM5.5.
Jag får dock inte till det. Är det nån som lyckats?

Jag kan inte klicka på telefonsybolen i iChat och min PC-motpart får nåt felmeddelande i stil med att jag inte stöder Talk-funktionen när han försöker ringa upp mig.

Här är lösningen.
http://aimtoday.aol.com/features/main_redesign.adp?fid=video_im

1
Bevaka tråden