Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panther installation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag ska installera om panther på min iMac 15". Grejjen är att jag bara fick Jaguar till den, så jag har tänkt installera från en "PowerBook G4 15 och 17 tum" skiva. Den står "Installera och återskapa program" på den.

Blir det några problem? Kommer den funka att köra även på min iMac?

Jag har smutsat ner mitt nuvarande system rejält.. Har dragit ut på detta alltför länge

Ursprungligen av Oliver P:

Jag har smutsat ner mitt nuvarande system rejält.. Har dragit ut på detta alltför länge

Skapa bara ett nytt användarkonto, det är mycket sällan man måste ominstalera OSX. Din andra fråga får jag nog inte svara på men det kan gå, fast du kanske måste fixa lite med installationskivan (vad vet jag). Du får leta vidare på webben.

Ursprungligen av whoami:

Skapa bara ett nytt användarkonto, det är mycket sällan man måste ominstalera OSX.

Nja.... Då försvinner kanske hälften..

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 09:54
Ursprungligen av Oliver P:

Det står "Installera och återskapa program" på den.

Är inte det den fjärde skivan - dvs. den som inte är systeminstallation?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 10:00

licens

Jag har faktiskt inte läst så noga det finstilta i det "agreement" man klickar förbi hastigt när man installerar, men får man göra så enligt licensavtal? Installera på mer än en dator, menar jag. Jag tvivlar lite.

Den skiva som jag fick med min G5a har allting i ett. Både installera som man vill och installera hela paketet med en massa junk förinstallerat. Så det borde väl gå att använda för "clean custom install, så vitt jag förstår.

Ursprungligen av oop:

Den skiva som jag fick med min G5a har allting i ett. Både installera som man vill och installera hela paketet med en massa junk förinstallerat. Så det borde väl gå att använda för "clean custom install, så vitt jag förstår.

Okej, provar och hoppas på det bästa..

Ursprungligen av Pär:

Är inte det den fjärde skivan - dvs. den som inte är systeminstallation?

Det är bara en DVD skiva.

1
Bevaka tråden