Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smälla Disc Burner på fingrarna

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-11-17 18:33

Hej

Kör 0S 9.2.2 på en beige G3:a med en Plextor brännare och Toast 4.1. Funkar utmärkt förutom det lilla fenomenet att Disc Burner envisas med att vilja formattera en CD-R när jag stoppar i den i brännaren. Då ges bara alternativen formattera eller mata ut.

Eftersom jag vill bränna i Toast så undrar jag hur jag på enklast möjliga sätt talar om för Disc Burner att ge f-n i skivan, eller helt enkelt tar bort programmet eftersom jag inte använder det....

Kan du inte "ignorera"?

• Medlem
  • Lund
  • 2003-11-17 18:41

gå in i tillägg och släng diskburner tillägget i mappen tillägg avstängda

eller gå in i inställningar och kryssa bort
diskburner i tillägginställningar om det finns där

omstart

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-11-17 18:47

Tack!

• Medlem
  • London
  • 2003-11-18 03:50

I nyare Toast så läggs det till ett alternativ i dialogrutan som innebär att Toast ska ta hand om tomma cd-skivor. Det är bra...

• Medlem
  • 2003-11-18 14:18

Om du har Toast öppet innan du matar in skivan så bör inte Disc Burner bråka. Så funkar det i OS X iallafall.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-11-18 14:57

Jepp, det är helt rätt, startar man Toast först så lägger den beslag på brännaren. Dock, jag använder inte Disc Burner så jag ville gärna bli av med det.

Arrgggh!

Problem:Jag uppgraderade från OS 9.0 till 9.2.2 och helt plötsligt så hittar inte Toast Titanium 5) brännaren (som är en extern LaCie som funkat kanon i flera år). Antar att det måste bero på uppgraderingen, men vad göra??? Fick tipset att stänga av Disc Burner Extension och Disc Burner men det fungerar ändå inte.... Snälla, tips någon?

• Medlem
  • Lund
  • 2004-04-04 19:39
Ursprungligen av -=RUDEBOY=-:

Problem:Jag uppgraderade från OS 9.0 till 9.2.2 och helt plötsligt så hittar inte Toast Titanium 5) brännaren (som är en extern LaCie som funkat kanon i flera år). Antar att det måste bero på uppgraderingen, men vad göra??? Fick tipset att stänga av Disc Burner Extension och Disc Burner men det fungerar ändå inte.... Snälla, tips någon?

1. kolla att din Toast stöds av senaste systemet
2.Lägg tillbaka avstängda tillägg till tilläggsmappen , eller kryssa i dom igen, beror på hur du gjorde sist.
3.Omstart
4,Kolla om du får Disk Burner att se din brännare.
5. Gör den det, testa Toast, funkar detta , om inte se 6
6, Ominstallera Toast
mvh

Ursprungligen av miri:

1. kolla att din Toast stöds av senaste systemet
2.Lägg tillbaka avstängda tillägg till tilläggsmappen , eller kryssa i dom igen, beror på hur du gjorde sist.
3.Omstart
4,Kolla om du får Disk Burner att se din brännare.
5. Gör den det, testa Toast, funkar detta , om inte se 6
6, Ominstallera Toast
mvh

Det löste sig ändå till slut. Men ska ändå lägga ditt tips till arkivet för eventuella framtida problem.

Toast Titanium 5.0.1 makes it possible to burn CDs with Apple’s iTunes and Disc Burner using the Toast system extensions. This version includes Toast extensions which are compatible with iTunes and Disc Burner. The Toast Titanium 5.0.1 Installer moves two iTunes/Disc Burner extensions, “USB Authoring Support” and “FireWire Authoring Support”, into the “Extensions (Disabled)” folder. All other iTunes and Disc Burner extensions including “Authoring Support” are left untouched and should remain in the Extensions folder. After restart, Toast will be able to burn CDs and so will iTunes and Disc Burner, which now use the Toast extensions. This allows iTunes and Disc Burner to access and burn CDs on certain CD recorders which were not supported by the Apple extensions. Mac OS 9.1 is required for this additional iTunes and Disc Burner functionality.

Jag behövde bara flytta filerna “USB Authoring Support” and “FireWire Authoring Support” (som av någon outgrundlig anledning låg i mappen Tillägg) till Tillägg (avstängda) i Systemmappen så fungerade allt som det skulle igen.

• Medlem
  • Lund
  • 2004-04-04 22:04

skönt att det löste sig
mvh

Du hade ju lösningen.

Ursprungligen av miri:

skönt att det löste sig
mvh

Tack! Men du... Jag måste ha varit väldigt trött när jag läste ditt svar. Du hade ju redan lösningen där. Det var ju precis så jag gjorde till sist. Jag hade antagligen tillbringat alldeles för många timmar i sträck framför datorn.

1
Bevaka tråden