Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är det med virus på Mac?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-08 22:04

Antivirusprogram behövs inte på Mac, såvida du inte arbetar i ett nätverk med en blandad datormiljö.

Brandvägg finns inbyggt i Panther. Bara att sätta på under Apple-menyn > Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg.

  • Medlem
  • 2004-04-08 23:07
Ursprungligen av torsig1967:

Hur vanligt är det med virus och attacker mot Macar egentligen?

Jag har just bytt till OS X (Panther) och frågan är hur viktigt är det med brandvägg och antivirus.

Jag har kört Classic i 8 år och endast sporadiskt använt virusskydd. Såvitt jag vet har jag aldrig råkat ut för virus. Ingen jag känner med Mac har drabbats heller.

Är det verkligen värt tiden, besväret och pengarna att hålla på med virusskydd?

Har du eller någon du känner (inte bra hört från någon som känner en som känner...) drabbats av virus eller attacker?

-- T

Ta en titt här: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=43028

Så visst finns det virus.

  • Medlem
  • 2004-04-09 15:51

Precis, och du behöver inte tacka.

Självfallet inte, men jag bjuder så gärna på detta, sånt som händer att man inte hinner med alla trådar.. Ta den inte personligt men jag är nog inte ensammen om att ha råkat skriva något strax efter att någon annan (du) hunnit med samma information... vi gör alla våra misstag.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 17:07
Ursprungligen av [email protected]:

Självfallet inte, men jag bjuder så gärna på detta, sånt som händer att man inte hinner med alla trådar.. Ta den inte personligt men jag är nog inte ensammen om att ha råkat skriva något strax efter att någon annan (du) hunnit med samma information... vi gör alla våra misstag.

Det var väl en jädra tur att inte Adrian läste tråden. Han brukar kommentera att dubbla mellanslag redan har skrivits i ett tidigare inlägg.
Håller med, Olle. Viktig information kan gärna få förekomma dubbelt enligt min mening.

Bevaka tråden