Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna med iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag försöker bränna en fil på 696,5 Mb (en film) på en 800Mb CD-R och min iBook säger till mig att det finns för lite utrymme på skivan. Varför? Och hur åtgärdar jag det? Tacksam för tips!
//erik

Det enda tips jag kan ge är detta: http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=775508#post775508

Tyvärr :~(

Jo, fast jag vill ju inte bränna 800Mb, utan strax under 700Mb. Skapas det någon tillägsfil som försöker komma med på skivan eller vad? fler tips tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-09 12:57

800Mb CD-R ???? Brännaren stöder inte detta format vad jag vet.Kör du Toast stoppa i skivan och kolla under
Recorder disc info så får du säkert bara 100 mb eller så ledigt.Om man skall bränna på en 700 mb skiva som
exempel så kan man inte lägga på 700 mb filer för det går åt en del till tocen som är infon om vad som finns
på skivan när den är klar.För att exprimentera så köp en CDRW 700 mb och testa dig fram.Den går ju att sudda
och använda många gånger.

Lycka till med test skivan

Ok, det var det jäkligaste..Jag kör inte toast utan bara bränna via Finder så jag kan inte se hur mycket ledigt utrymme den ger..men, men.Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-09 23:27

Prova MissingMediaBurner. Det kan vara lite svår att förstå hur grundinställningarna fungerar, men du kan få info om hur mycket ledigt utrymme det finns och programmet har en "overburn"-funktion som tvingar den att bränna utöver vad som anges finnas tillgängligt.

1
Bevaka tråden